Gå til innhold

hva hadde dere gjort? (valgt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hadde dere valgt om dere kunne velge mellom å gå førskolelærer på heltid eller på deltid?? med et lite barn på 2 år??

jeg er såå usikker på hvordan jeg skal gjøre det! jeg har søkt heltid, men begynner å tvile litt nå! kanskje jeg heller skulle tatt det på deltid, slik at det ikke blir så stress med lillegutt i barnehage hver eneste morgen osv..... oxo tenker jeg litt slik at den tiden med små barn, får man jo ALDRI igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

deltid

Skrevet

her har jeg tatt lærerutd nettbasert/samlingsbasert på heltid og jobbet nesten 80% fra vesla var 2 år..

Siste året med eksamener nå.. føles myyye mer hektisk med studier når man har 2 barn og planlegger bryllup og huskjøp

Skrevet

Det kommer an på hvor mye obligatorisk frammøte det er der, og hvor mye man kan lese hjemme. Det er ikke sikkert at du må møte opp kl 8 hver dag selv om du velger heltid, men jeg kjenner ikke til studiet.

Selv ville jeg nok helst valgt heltid, for å "bli ferdig".

Skrevet

deltid med jobb på si. Det skal jeg

Skrevet

Jeg hadde valgt fulltid. Du blir fortere ferdig, og det er mindre kvelds jobbing. Mange deltidtids studier har forelesninger på kveldstid.

Dessuten er ikke et fulltidsstudie så tidskrevende som en fulltidsjobb. Så det er nok ikke noe problem å ha en jobb ved siden av, hvis du ønsker det... På kveldstid da i så fall.

Lykke til med valget ditt:)

Skrevet

Deltid med mulighet til å jobbe ved siden av.

Skrevet

takk for svar:) jeg skal uansett ikke jobbe ved siden av! men er fortsatt usikker på om jeg tar det på hel eller deltid! deltid er ikke på kveldstid på dette studie! 2 dager i uken, dagtid!

Skrevet

Vet ikke hvordan skoledagen er lagt opp der du har søkt, men da jeg tok allmennlærer var undervisningen enten fra 8-12 eller 12 til 16, altså bare 4 timer hver dag...Nei forresten, 4 dager i uken, 1 dag fri/ studiedag i uka. Da får du jo mange timer sammen med 2 åringen din, også kan du lese når h*n har lagt seg.

Også blir du fortere ferdig, kommer deg fortere i jobb og får penger til smør på bordet ;-) (salt? smør?)

Skrevet

Jeg ville tatt heltid. Jeg har flere veninner som tok det studiet med små barn og de hade masse tid med barna. Det studiet er jo et veldig morsomt og ikke så vanskelig hvis du har interessen i orden. Eksamensperioder er jo litt tøft men du vil jo uansett ha eksamen på deltid og. Tror det er lettere å holde motivasjonen på kortere tid;-)

Skrevet

Her hvor jeg bor er det 1 uke i mnd på skolen på deltid.

Skrevet

jeg sliter med det samme valget selv. eller nå har jeg utsatt det et år til da, siden jeg fikk tilbud om p jobbe som førskolelærer der jeg jobber nå- så da gjorde jeg det.

mitt valg strår litt mer til det økonomiske da- for vier avhengig av den intekten jeghar nå for at det skal gå rundt med lån osv.

så heltid er det som lønner seg økonomisk, med tankepå at det er mer lån og stipend og forsørgerstipend.

pluss at du får mer studie på skolen, ikke såååå mye egenlesing/mer veiledning- synes jege r greit hvertfall

og et deltidstudie tilsvarer 75% av heltidstude, men ikke så mye skole, dvs mye lesing hjemme- hørt mange si deter kjempe tungt.

men så er det lettere å ha en jobb ved siden av da. men du sa kanskje du ikke skulle jobbe vedsiden av? da ville jeg gått for heltid tror jeg:) raskere ferdig blir du også

Skrevet

Jeg gikk sykepleien full tid med 2 barn i barnehage, gikk kjempegreit det. Men vi hadde ekstremt lite pliktig oppmøte. Ungene hadde 60% ett år og 80% plass neste år. Med litt hjelp av familie når ungene hadde fri, så gikk det helt strålende. Var flink og leste på dagtid mens ungene var i barnehagen og hadde ettermiddagene og kveldene i lag med de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...