Hønemor&guttaboys Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Hvor mange kvadrat? Type vegg, gulv og innredning? Og ikke minst pris på hele herligheten..? Ps: Legg gjerne ved en link med bilder, hvis dere har! Thanx alotalot!
Hønemor&guttaboys Skrevet 27. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. april 2008 jeg trenger litt tips skjønner dere..
mor.monsen Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Prisen kommer mye ann på hvor mye rør arbeid du må ha utført, og hvor mye snekker arbeid. Vårt bad kom på ca 100000kr... alt inkludert. Det beste tipset jeg kan g i deg er å be om referanser (flere enn en) og gjør grundige undersøkelser om firmaet dere skal bruke. Vi har krangla masse med firmaet vi brukte og er fortsatt ikke ferdig med diskusjoner og noe rørarbeid er ikke klart. Badet var ferdig til å brukes i desember. Pass på å ha skriftlig kontrakt og ikke betal hele summen før badet er skjekka og fiks ferdig,. Vi sparte masse penger på å lete etter innredning ol på finn.no. Mange firmaer som selger ut ting billig når dem skal bytte ut varene sine. Også mye bra utstillingsmodeller å få tak i.
Hønemor&guttaboys Skrevet 27. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2008 Ok.. Takk for svar! Snekker har jeg selv, men rørlegger trenger vi vel å leie inn. Det er et gammelt bad som skal pusses opp, helst til en rimelig penge. Innredning tror jeg vi finner på ikea eller kvik, og så hadde jeg tenkt meg et vegghengt toalett, og muligens et sånt dusjhjørne hvor man kan legge dusjveggene inntil veggen når det ikke brukes. Vi har nok ikke 100.000 å bruke på badet, men regner med det er mulig å få det til litt rimeligere også
Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Mange rørleggere fikser kun utstyr de har med å gjøre. Er veldig mange som ikke vil installere Ikea sine. (Selv om de egentlig kommer fra et merke (Oras??) som de fleste rørleggerne bruker) Det beste tipset jeg kan gi er å snakke med "alle" forhandlere av både innredning, fliser, rørleggere osv. Kanskje er det billigs å kjøpe en "pakke" hos noen som selger alt. Når vi bygde hus hadde vi flere runder i "alle" butikkene og fikk tilbud. Vi plukket ut ting vi kunne tenkt oss (fliser, tapet, gulvbelegg +++) og de laget prisoverslag med rabatter. Til slutt valgte vi en forhandler hvos vi fikk både parkett, tapet, fliser til våtrom og fagfolk til å ta jobben. Vi "sparte" mange store penger på det. Lønner seg sikkert selv om det bare er et rom det gjelder.
Hønemor&guttaboys Skrevet 27. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2008 Takk for tips, nyttnick! Det skal vi sjekke opp ja..
Gjest Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Ikke bruk rørlegger Antonsen i Bergen, ihvertfall! De satte opp en skapvask foran doen, så det ikke ble plass til å bruke den, og ihvertfall ikke plass til å STÅ og tisse. Visste ikke om vi skulle le eller gråte. De måtte ta den ned, selvfølgelig!
2 boys & now pink Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Hei Vi pusset opp badet vårt i fjor, og det ble kjempefint. Vi hadde 6m2, men slo sammen bad og vaskerom så det ble 12m2. Vi har blåsvarte fliser på gulvet og de går to rader opp på veggen. Veggen er hvit med en eller annen varm tone blandet i flisene så de ser varm og ikke steril ut. Og en bord som passer til. Alle fliser ble kjøpt på salg hos modena. Her kjøpte vi og glassbyggerstein, som vi har brukt som skille mellom badekaret og vaskemaskinen, slik at vi slipper se skittentøyet når vi skal slappe av. Møblene fikk vi på lagerutsalg. Da har jeg to overskap med hver sin hylle under, lys og speil. Underdelen har 4 skap, og to skuffer. Kjøpte og en høy del med to skap en hylle og to skuffer. Servanten fulgte også med. Dette kom på ca 9000. Kraner og dusjer kjøpte vi på lagerutsalget og på en baderomskampanje hos en eller annen badebutikk. Vi kjøpte et dusjhjørne hvor en kan slå dørene innover slik at rommet ser større ut. Ble veldig flott!
2 boys & now pink Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Måtte grave for nye rør, legge nytt elektrisk system og legge varmekabler også. Alt med arbeid, lister, dør, fliser og alt nevnt over for under 90000. Og da har vi rør i rør system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå