Gå til innhold

hvordan rekker dere alt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg må bare spørre for døgnet har ikke nok timer for meg.. etter helga så flyter huset, ikke skrevet nok på oppgava mi, henger etter med klesvask m.m og dårlig samvittighet for alt sammen. :( det skal da legges til at jeg er alene med snuppa mi, men allikevel. trenger råd til hvordan jeg skal rekke over alt, for fortsetter det sånn her blir jeg utbrent til slutt kjenner jeg..:( ja har en dårlig dag i dag, og i morgen blir sikkert alt mye bedre, men akkurat nå trenger jeg hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjør litt husarbeid hver dag og ha rydde halvtimen med en gang småen er i seng:) det er mitt tips. funker bra:)

Skrevet

Jeg har innsett at jeg ikke rekker/orker alt jeg nå.. Har da kuttet ut trening, i og med jeg ble kjempestressa m tanke på når jeg skulle rekke d i tillegg til å organisere alt ut i fra d.. Nå blir d laaange gå turer med mini momsen i vår og sommer isteden... PS. Jeg har allerede blitt mindre stressa:)

Skrevet

jeg føler jeg gjør husarbeid hele tiden... men i dag har det vært sol og snuppa ville ikke sove før halv ti så i dag har alt stoppa opp litt. he he så må vel bare ta i et tak nå.. men takk for svar:)

Skrevet

Finn ut hva en vaskehjelp koster og vurder om det er verdt tiden.

Hiv klær inn i vaskemaskinen mens du pusser tenner om kvelden, sett den på når du kommer hjem og heng opp etter middagen med veslegullet ditt. Ha store kurver med plass til rent tøy.

Og sist, men ikke minst: Benytt deg av nettverket ditt.

Skrevet

her er også treninga kutta ut. går også masse isteden (men ikke nok). hovedproblemet er vel at jeg har dårlig samvittighet for alt jeg ikke rekker hele tiden..

Skrevet

Lag deg en ukeplan, skriv opp alt av husarbeid som skal gjøres i løpet av uka, oppgaveskriving og andre ting. Lag ferdig det meste av middagen dagen før, så går det fortere å lage den.

Skrevet

Rekker ikke alt. Enkelt og greit. Jeg har lært meg å overse de mindre viktige tingene, og heller bruke energien på de viktige tingene.

Skrevet

Sånn er d her og.. får dårlig samvittighet for alt jeg og.. Tror ma må bare innse at alt ikke kan være perfekt når man har barn(m tanke på husarbeid etc). Før var jeg kjempenøye, men nå er jeg litt sløvere.. Man må bare kutte ned.. ta d viktigste.. Jeg gjør husarbeid hver eneste dag, men d er fortsatt mye å gjøre.. Men men..

Skrevet

Setter alltid på en klesvask når jeg står opp.

Rydder alltid om kvelden før vi legger oss. Hater å stå opp til rot.

Setter på oppvaskmaskinen før vi legger oss

Legger fram rent tøy til tuppa på kvelden og gjør alt klart til morgenstell.

Er flinke til å legge ting på plass når vi har brukt det.

Tuppa rydder egne leker før hun legger seg. Har en lek,som vi gjør alle tre da.

Skrevet

kom mange gode tips her nå! tusen takk alle sammen:)

Skrevet

går og tråkker hele veien med noe...

går jeg forbi noe, tar jeg det med meg om jeg skal noe annet.

Og rydder vekk ting etterhvert,

Putter i oppvaskmaskina med en gang vi har spist, tørker bord, og rydder vekk med en gang...

vaskemaskinen gjør seg selv, samme med tørketrommelen,

er bare å brette klærne og legge de vekk, og ddet går fort,...

(og ja , jeg er av den rastløse typen)

Skrevet

tar noen skippertak i løpet av dagen:)

men nå er jeg hjemme i permisjon da, lurer på hvordan det blir når jeg begynner i jobb igjen..?!

Skrevet

godt å høre at det er flere enn meg som ikke rekker over alt.

Skrevet

jeg har en avtale med meg selv at jeg skal minst vaske en maskin med klær hver dag;) og det funker! er jo det som tar tid når en ikke har tørketrommel. ellers så tar jeg med meg gutten min rundt om i huset når jeg gjør andre ting! men får selvfølgelig ikke gjort alt, men har innsett det at det kan ikke være perfekt i huset hele tiden når man har barn!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...