Gå til innhold

Er det vanlig at 3 åringer ikke "hører"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som er 3 1/2 år snart, Han er utrolig dårlig på å høre. Hvis vi roper på han virker det som han ikke hører det. Han sier ofte hæ og sier jeg hørte ikke hva du sa. Tenkte kanskje å få sjekket hørselen hans. Men så hører han jo det han vil høre også. Så er usikker på om det er bare fordi han er veldig ukonsentrert at han ikke hører. Er opptatt av så mye annet at det vi sier ikke går inn. Blir til tider veldig mye masing. Men det er vel kanskje sånn i den alderen? Føler jeg går rundt å maser og gnåler om alt. Noen som evnt. kan komme med noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenten min hadde en hæ-periode på samme alder. Utrolig plagsomt, og litt komisk:-)

Skrevet

Jenta mi på 3 er akkurat lik.

Men er du bekymret så bør du få det skjekket så du slipper å tenke mer på det.

Skrevet

Høres veldig kjent ut. Sier ikke at han garantert ikke hører dårlig, men tror det vil være mange som kjenner seg igjen i det du sier. Litt irriterende til tider ja. ;o)

Skrevet

Høres helt normalt ut ja! :-) og vi VET at han hører fordi han har hatt dren i ørene og er til gjevnlig oppfølgning hos ø-n-h lege og nå er alt fint og han har normal hørsel. Tror nok mest det er alderen jeg.

Skrevet

Men hører det til fenomenet at de snakker høyt samtidig, min 3-åring hører liksom ingenting, sier hva og er i tillegg alt annet enn lavmælt for å si det slik.

Skrevet

Hei!

Vår 3 åring har veldig selektiv hørsel. Hører det hun vil eller gidder/har tid til å høre. Hvis gutten din har unormalt dårlig språk, kan det være en pekepinn på at han har litt dårlig hørsel. Hvis ikke, er det nok bare alderen vil jeg tro :)

Skrevet

Lucas på 2,5 år sitt ord for denne perisoden er HÆ, HÆ, HÆ

Blir gal

Skrevet

JA!

Tok meg selv i i dag å spørre om han ville låne oldemors høreapparat etter 14 hva?'er på rad.

Ganske frustrerende, men han er så ukonsentrert så han rett og slett ikke hører.

Han har også begynt å snakke i munnen på meg fordi han må si det med en gang så ikke han glemmer det han skal si.

Huff, må trene litt på det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...