Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Når man gifter seg borgerlig, hvor er det da det egentlig foregår? Hvem er det vi skal kontakte når vi vil gifte oss borgerlig? Er det en spesiell dag man gifter seg på da? Må man ha med forlovere, eller holder det at man har en person hver som skriver under på forlovererklæring? Noen som har noe forslag til hva vi kan finne på som "bryllupsreise" som ikke er så dyrt, og som er i norge? håper vi får giftet oss i mai el juni, og da nærmer det seg termin, så bør ikke være langt unna hjemme. Og å dra på hotel for en helg i en norsk by er ikke så interessant egentlig det heller, føles ikke noe spesielt. noen som har vært på høyfjellshotel eller noe slik?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 vi gifte oss på tinghuset 14.07.06 da var jeg inne på tinghuset å bestilte en dag. selve vielsen varte 10-15 min og vi fikk bare ha 15 gjester under selve vielsen... veldig greit men litt upersonlig.... er de i bergen dere skal gifte dere?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 begge må ha forlover de er et must.. ellers vier de dere ikke. dessuten må dere ha legitimasjon med... vi har ennå ikke hatt bryllups reise men de kommer nok...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 ok, da får jeg kontakte tinghuset! har du noe å si om hvordan vielsen foregikk? nei, ikke gifte oss i bergen...
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 når man bestiller time får man vite hvilket rom man skal vies på.. når man kommer på bryllupsdagen må man vise legitimasjon.. inni lokalet er de benker og en stor pult der dommeren sitter.. vi hadde kvinnelig dommer... dommeren snakker lit om ekteskap videre underskriver forloverne og derretter ekteparet så er dere mann og kone:) håper dette hjalp:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Se her: http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____3049.aspx?epslanguage=NO Har selv vært forlover til ei som giftet seg borgerlig. Synes det var en fin seremoni, ikke ukoselig i det heletatt. Skal selv gifte meg på tinghuset.
Koseklompen Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Vi giftet oss på tinghuset. Jeg gikk til tinghuset og avtalte time med ei sekretær der Mer avansert var det ikke Men må ha papirene fra folkeregisteret i orden da. Og på de skal forloverene skrive under på bla. En kan velge hvilken av ukedagene en vil gifte seg på (bortsett fra lørdag og søndag). Vi giftet oss på fredag. Vi hadde med oss forloverene våre. Kjempevakker vielse. Hun som viet oss leste opp en utrolig vakker tekst som beskrev ting perfekt. Det er et høyfjellshotell på Sjusjøen (skrives slik?) Der har jeg vært 2 ganger, og det er kjempekoselig.
Zikosu og William Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 du kan også kontakte human-etisk forbund... www.human.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå