Gå til innhold

Bekymret mamma:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg vet at sjangsen for spontanabort avtar etter uke12, ka skjer viss vi mister i uke 15?? får vi magesmerter? blødninger? eller kan babyen bare være død? at vi plutslig oppdager på ultralud at den er død?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, dette har jeg gått å tenkt på også, selv om jeg prøver å la være...

Men tror nok man merker det på en eller annen måte... Håper jeg!

Skrevet

Jo lengre ut i svangerskapet man kommer, jo større sjanse er det for at det går bra. Det hender at man kommer på ultralyd og får høre at fosteret er dødt, men det er heldigvis veldig sjelden.

Har (heldigvis) aldri spontanabortert, så vet jo ikke hvordan dette er. Men også senere i svangerskapet kan man jo ha både SA og MA. En SA er en spontanabort der fosteret kommer ut, etter uke 22 regnes det som dødfødsel. MA er at fosteret dør i mors liv uten å komme ut. Dette oppdages på ultralyd eller hos legen/jordmor (han/hun finner ikke hjertelyd, man blir sendt til ultralyd).

Håper ikke jeg skremte deg nå, dette er som sagt VELDIG sjelden.

Lykke til videre i svangerskapet. =)

Skrevet

Bare en ting til... Selv om jordmor/lege ikke finner hjertelyd, er det ikke sikkert fosteret er dødt! Men om de mener det er grunn til bekymring, sendes man videre til ultralyd. Så altså: IKKE få panikk dersom legen ikke finner hjertelyd. =)

Skrevet

Jeg mistet i 14. uke i SA da kom det hele ut med "rier" som startet som smertefulle menssmerter.

Jm fant ikke hjertelyd med meg sist men sa at hun kunne kjenne at livmoren var "riktig" størrelse.

Så da er jo det betryggende likevel

man bør ikke gå sånn å bekymre seg, prøv å tenk på at dette går bra!!

Skrevet

Det kan dessverre skje... Det hendte med en jeg kjenner, hun var på UL i uke 12 og alt var fint, men på ordinær UL var det ikke liv lenger. :( Heldigvis er det skjelden at det skjer, og det hjelper ikke å bekymre seg... Da gjør man det bare verre for seg selv. Jeg forsøker å tenke så lite som mulig på det. Hun det er snakk om hadde to friske barn fra før, og fikk et friskt barn etterpå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...