Gå til innhold

Når begynner gjennomsnittlige barn og prate med setninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså sette sammen flere ord? Gutten vår sier det meste, og prater ganske bra, men ingen setninger. Er nå litt over 18 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jenta vår er 18 mnd om noen få dager og hun sier ikke et eneste ord!

Skrevet

dette lurer jeg også på! min er 15 mnd, og var hos mamma'n min idag. gikk i sirkel og ropte på mamma hele tiden (ikke helt i form stakkar) henta jakka si, og sa "bil!", "mamma!" og ga seg ikke... han ble levert tidligere idag, hihi, ville hjem til mamma'n sin <3 blir gøy når de snakker med setninger!! :)

Skrevet

Hei!

Jeg mener å ha hørt at tommelfingerregelen er at ved 1 år sier de 1 ord(f.eks bil), ved 2 år sier de 2 ord (f.eks kjøre bil) og ved 3 år sier de 3 ord (pappa kjører bil)..............

Men variasjonene er nok store her også:)

Skrevet

Didrik er snart 23 mnd, og no fosser det ut med ord. Har liksom skjedd heilt over natta. Føles sånn i alle fall. Sa bare noken få ord i jula, no er det fleire ord i setning. Men ikkje akkurat korrekte setninger. Utelater dei fleste småord, har bare med dei "viktige" orda, og stokker ofte om på ord. Om han vil at eg skal løfte han opp, er det enten "mamma diddik bæle" eller "mamma bæle diddik". Hehe, fascinerande kor fort det går når dei først begynner å snakke.

Men trur det er stor variasjon på når barn begynner å prate. At dei prater en del ved 1,5 år er vel like vanlig som at dei nesten ikkje seier ett ord ved 2 år. Vi var i alle fall ikkje det minste bekymra sjølv om Didrik nesten ikkje sa noke når han var ett og et halvt. Såg at han skjønte ka vi sa, og det var det viktigaste.

Skrevet

Her har minsten pratet i setninger siden han var 18 mnd ialleflal, men eldstemann var godt over 2 foer det ble setninger paa han.

vet ikke helt hva gjennomsnittet er :)

Skrevet

Vår jente på 20 mnd sier en del setninger på tre ord. Hun har også lært seg begynnelsen på et par barnesanger.

Men jeg tror det er helt umulig å snakke om gjennomsnitt når det gjelder snakking. Det er like normalt at en toåring snakker masse som at han/hun fortsatt nesten ikke sier noen ord.

Skrevet

Mi er straks 20 mnd og har nettopp begynt å bevege seg ut på 2 ord om gangen veien:) "mamman min", "Leonora sin", "synge sang"- slike ting.

Skrevet

Gjennomsnitt er vanskelig når det gjeldre snakke, for det er så utrolig forskjell på barna så å male gjennomsnittet er ikke lett.

MEN det de skal klare når de er 2 år er setninger med 2 ord. 3 ord når de er 3 år og 1 ord når de er ett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...