Gå til innhold

bebin min har ikke bæsjet siden mandag kveld =0(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 5 uker, og nå er det 6 dager siden han bæsjet sist. Noen som har hatt samme problem? Jeg syns så synd om gutten min, jeg ser jo at han sliter....Huff!

Han hylskriker ikke av smerte, men jeg ser jo at han "kjemper" med og få ut luft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammer du? viss du ammer, så kan det gå opptil 14 dager.. men gjer du mme så skal ungen ha bæsjebleie hver dag, vertfall annenhver.. viss du gjer mme så bør du ha malt oppi.. lykke til :)

Skrevet

Min har også hatt dette problemet (egentlig så er det vel vi som lager det til et problem). Hvis han plages så kan sviskesaft hjelpe. Min gutt fikk det og etter et par dager så kom det flere bleier på rappen med dritt.

Men så fant jeg ut at jeg skulle bare la det gå sin gang. Han hadde en drittbleie i uken i en måned. Fungerte greit. Etter at jeg har begynt å gi han grøt så er det hver dag igjen. Bæsjen lukter jo så ille. Syntes det var greit med en gang i uken jeg.

Skrevet

ja, jeg fullammer. Vil jo så gjerne at han skal bæsje, men det virker jo som at det er normalt dette.

Skrevet

Så lenge de kun får mm er det bare å vente uten at det er noe problem. Sviskesaft skal de ikke ha når de er 5uker, det skal man vente med til man begynner med annen føde ved helst 6mnd, men evt 4mnd ved behov.

Skrevet

Hehe. Jenta mi har heller ikke bæsja siden mandag:) Mener å huske at også hun brått fikk lavere bajs-frekvens sånn ca rundt 5-6 uker. Men når det først kommer, så kommer det MASSE! (og gjerne på stellebordet).

Skrevet

Jeg ville tatt en tur på legevakten!!

Når snuppen var mindre hadde vi samme problem, Jeg fullammet og alle sa at det kan gå opptil 14 dager... HS sa også det. MEN hun var så plaget, hadde vondt, trykket og trykket. Fikk malt i flaske og sviskesaft, men ingenting hjalp=(

Så etter 5 dager reiste vi på legevakten, og de sa det var forstoppelse og sendte oss på barneklinikken.

Så følg magefølelsen. Ja, noen kan sikkert gå 14 dager uten, men om gutten din plages veldig, så sjekk det heller opp og kanskje få hjelp=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...