Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Hei, Vi skal på ferie og ser at vår sønn har vokst fra BB-bæreselen sin!!! Er det noen som har erfaring med Patapum bæresele (http://dotedot.com/index.php?main_page=index&cPath=32) eller kan anbefale meg noen andre løsninger. Han er 10 måneder når vi skal dra og va 9,5 kilo.. Tusen takk på forhånd!
stine1108 Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 hva med å kjøpe en liten vogn? De kan man jo ha med på fly og han er jo så stor at han kan sitte selv. Ellers vil jeg anbefale sjal. Der er det ingen begrensninger samt at det tar VELDIG liten plass. GOD TUR
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 takk for svar:-) Vi har kjøpt en lett vogn til å ha på ferien, men den må vel sjekkes inn. Tenkte bæresele når vi går gjennom sikkerhetskontroll etc.. Trodde sjal var til yngre babyer? Har du noen link til et evt. sjal som kan passe?
Gjest Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Jeg har en ergo bæresele. Den er vel veldig lik Patapum? Jeg synes den fungerer kjempefint, men samboeren min er ikke så begeistret. Jeg deimot kan gå lengre turer uten at jeg har noe problemer med det =)
stine1108 Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Det jeg har er kjøpt her: http://www.theearthcollection.com/SHOPS%20Total.htm Kan brukes til de er over ett år. Kan også ha de på ryggen i det. Veldig greit!
stine1108 Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 merket på min er Moby Wrap. Står inni at man kan bruke den til de veier 35ibs. Ikke helt sikker på hvor mye det er men en del. Står forskjellige måter å knytte sjalet etter hvilken alder barnet er. Sjekk ut www.mobywrap.com
Solskinnsjenta Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Patapum, ergo og beco er gode formsydde seler som gir god støtte for barnet og god komfort for foreldre. Hvis du vil ha sjal vil jeg anbefale et vevd sjal heller enn elastisk (som moby wrap er). Det kan brukes lenger og sitter bedre på større babyer. Vevde sjal finner du f.eks på lotusbarn.no (de har butikk i Bergen der du kan prøve) Didymos waves er fine, stabile sjal som også har nydelige farger. Uansett anbefaler jeg at du prøver enten sjal eller sele før du kjøper. Det er så dumt å betale masse penger for noe som blir liggende i en skuff... Bæretreff nær deg kan du finne på tettinntil.no. Spør gjerne om det er noen som har en spesifikk bæredings du har lyst til å prøve Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Ser jo at den er veldig praktisk:-) Tusen takk for kjempefin info:-) Skal sjekke det ut nærmere:-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 God ide mht bæretreff, skal jammen sjekke det ut:-) Takk for svar:-)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #12 Skrevet 27. april 2008 Jeg fikk den i gave, men jeg tror den ble kjøpt her http://www.mamut.net/babyslynga/shop/
mamman til to gutter Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 På mange flyplasser har de traller til taxfree som har sete til barn som ligner på det i vanlige matbutikkvogner. Er ikke alle som har det, men vet at de hvertfall har det på gardermoen. Vet om flere som har reist med barn i samme alder som bare har brukt den.
bl0mma Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Jag har ergo, veldi førnøjd med den. den har en liten lomme på framsiden som du kan ha småsaker i ( lommebok,telefon, bleja el)
lille me og mine Skrevet 28. april 2008 #15 Skrevet 28. april 2008 Mei tai er utrolig god å ha på! kjenner ikke noe vekt fra barnet nesten og gnager ikke noen plass. er fra 0-18mnd og fra 18mnd-4år. anbefales på det sterkeste!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #16 Skrevet 28. april 2008 Har forstått at Mei Tai er ganske godt likt:-) Synes at det virker som den kanskje støtter bedre enn feks papatum, ved at det er bredere stropper og at den går i kryss på ryggen. Men kanskje letter å ta på paptum i en fei? Kommer vel ann på hvor lenge og hvor mye man kommer til å bruke disse? Barnet kan vel sitte begge veier i en papatum og det går vel ikke i en MT? Er det forskjellige typer av Mei Tai, og evt. hvilken er best for 10mnd/ 9,5kg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå