hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Er i uke 10. Sex i dag formiddag, sovner deretter, og våkner ett par timer etterpå... Går på toalettet, og der er blod. Friskt blod, blandet med sperm. LItt blod i påfølgende par timer, men ikke mer enn et par spiseskjeer... Ikke vondt. Litt ubehag, men det er vel helst grunnet redsel. Mister jeg spiren min? Dette er mitt andre gull... Kan man på ultralyd nå, se liv? På sykehuset her har de gynekolog hver mandag... kanskje jeg kunne prøvd å få en "hastetime" hos ham i morgen...?
Qvinde Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Under graviditeten blir livmortappen mer lettblødende. Derfor er det slettes ikke uvanlig å blø litt under/etter sex. Likevel (og for sikkerhets skyld) vil jeg anbefale Dem å ta kontakt med jordmor. Vil tro de også har rett til tidlig ultralyd, som vil dekkes. Det er absloutt mulig å se liv (og et bankende hjerte i uke 10:) Lykke til!
babyborn08 Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 hei... på besøk fra andre trimester.. det er noen som blør etter sex, det kan skje og det skal ikke være noe farlig..Har aldri opplevd det selv, men har hørt at sex ikke kan skade fosteret. Et vennepar av oss hadde sex og hun begynte å styrtblø.. de dro rett på legevakten fordi de ble så redde... men alt var bra der.. det kan vist være blodkar som sprekker eller noe... Men du kan jo ringe å si du er bekymret da, så får du sikkert en time,.. Lykke til, det går nok helt sikkert bra.. Men det er ekkelt når man blør.. blødde selv i uke 8 og ble så engstelig... Legen ville ikke sende meg på ul fordi jeg hadde ingen smerter og det var bare litt blod. Men jeg bestilte privat time og der fikk vi se den lille og hjerte som banket:)
Nina_J Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Du tenger ikke å bekymre deg så mye over dette. Jeg har opplevd det jeg kaller styrtblødning etter sex både i og utenfor svangerskap. Jeg har lettblødende slimhinne og livmortapp. Disse blir enda mer ømfintlige når man er gravid, så det er ikke farlig! Bare irriterende...og litt forstyrrende for sexen siden man tenker at man kan begynne å blø. Men som sagt i mitt tilfelle, ingenting å bekymre seg for!
Myra Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Tror heller ikke du skal bekymre seg. Som en lege sa til noen her tidligere, hvis det var så lett å påføre seg selv en SA ville det vel omtrent ikke bli født noen barn.... Men selvfølgelig blir man engstelig... Dersom du fortsetter å blø og i tillegg har smerte bør du jo selvfølgelig ringe legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå