meg82 Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Var hos NAV for å fylle ut permisjonsskjemaene, og da ville hun i skranken ha kopi av helsekortet mitt ang termin. Sist tok de kopi av UL papiret mitt. Er det vanlig at de skal ha kopi av helsekortet? Syns det står litt private ting der...:-/
To gutter små Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 jeg fikk høre at de kan bruke begge, altså at jeg kunne velge.
gaya og leander :-) Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Nav skulle ha kopi av helsekortet mitt også, så det er nok vanlig det, men er enig med deg om at der står det jo litt private opplysninger...
*bubbs* Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Når bør man dra til NAV egentlig? Må man ha bestemt seg for hvordan man vil dele permisjonen da?
morijuni Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Du kan gjøre det lenge før, men de kommer ikke til å regne ut hva du vil få utbetalt før de får de siste skatte og inntektsopplysningene fra arbeidsgiveren din. (Hvis ikke du har fastlønn da, da kan de kanskje regne det ut litt før) Jeg fikk besjed om at jeg kunne ringe den dagen jeg gikk ut i permisjon dersom jeg ville høre om alt var i orden og hvor mye jeg ville få utbetalt. Jepp, du må ha bestemt deg for om du vil ha 80 eller 100 prosent. Jeg fikk legen til å skrive en setning på et ark om at forvendtet ultralydtermin var ....... Så jeg sendte ikke med noen kpi av ulpapirer.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Her til meg så fikk jeg legen til og skrive bare når jeg hadde termin og skrev under på det.Ikke noe kopi av helsekortet mitt Eks:navnet mitt har termin den 4mai 2008 så skrev legen under og stemplet det.
Maren - på overtid Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Min jordmor misliker sterkt at de ber om kopi av helsekortet. De bør ikke ha de opplysningene. Fikk et eget skjema som jordmor skrev på; mitt navn, termindato, signatur/bekreftes av min jordmor.
*bubbs* Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Jeg vet at jeg vil ha 80%, men er ikke helt sikker på når far vil ta over permisjonen. Vi skal i utgangspunktet dele likt (inkludert ulønnet permisjon 3 mnd), men kanskje er det mer praktisk om han får starte litt tidligere.. Må jeg oppgi dette?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg hadde bare med en bekreftelse fra fastlegen min på termindatoen jeg, med stempel og underskrift. Var fullt gyldig det også, sa damen i skranken på NAV. Ville ikke gitt helsekortet mitt, altfor mye privat som står der. Hadde heller spurt om de ikke kunne bruke ulpapirer eller en vanlig lapp fra legen.
sueno Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 nei ikke vanlig. de skal ha kopi av termin og da legger du bare over et papir når du kopierer:)
Simbasa Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Helsekortet hadde jeg nektet å gi fra meg. Synes det blir litt for privat, og selv om jeg ikke har noen "skumle" opplysninger der, synes jeg ikke de bør ha noe med det å gjøre. Hvorfor skal de for eksempel vite at jeg har allergi for pelsdyr, eller spor av protein i urinen? Så jeg fikk legen til å skrive ut en bekreftelse på UL-termin. Her var det forresten det de bad om også.
Piamor Skrevet 27. april 2008 #12 Skrevet 27. april 2008 Jeg tok kopi av ul-papiret, men fikk brev om at de måtte ha bekreftelse som var nyere- etter uke 26! Akkurat som om terminen forandres senere i svangerskapet...
Nordhagenjentene :) Skrevet 28. april 2008 #13 Skrevet 28. april 2008 Bare jeg som ikke tenkte over det...? *ler* Gav helsekortet mitt, og synes ikke det var så farlig... Er enig med dere at det står mye privat der, men tenker at NAV vet om mye av det private hos meg uansett jeg...
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 hu tok kopi av mitt å,men tok kun der UL terminen sto,det private hadde hun ikke bruk for sa a
Edelweis Skrevet 28. april 2008 #15 Skrevet 28. april 2008 jeg tok kopi av bare den øverste delen av helsekortet mitt jeg. trenger ikke ha med detaljene som står nederst fra hver kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå