Gå til innhold

Har jeg forstått dette riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får jo feriepenger for 12 uker av foreldrepengene fra i fjor. Ca 6000 kr, tror jeg det blir. Men i juni, når feriepengene kommer, får jeg BÅDE feriepenger OG foreldrepenger da? Jeg kan jo ikke få bare feriepenger (som samboeren min gjør) for da får jeg jo ikke engang halvparten av hva jeg får til vanlig? (ca 14000)

Så, får jeg begge deler (håpe håpe) eller ikke? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du får begge deler.. Det regner jeg med ihvertfall.. Man tar jo ikke ut ferie av permisjonen liksom..

Skrevet

Nei, hadde ikke planlagt det;)

Da satser jeg på at du har rett!

Skrevet

Jeg tror du faktisk MÅ ta ut ferie i permisjon og da får du ikke foreldre penger.

Skrevet

HVA!!!!!!!!!!?????????

Skrevet

Du må nok belage deg på bare feriepenger ja.. Det er det som er kjipt med å få det utbetalt fra NAV og ikke fra arbeidsgiver.. Jeg får min vanlige lønn fra arbeidsgiver i permisjonen og får dermed feriepenger som vanlig. Herlige 40000 i juni, gleder meg..:)

Skrevet

Tror du skal sjekke det på NAV jeg.Høres rart ut at man bare får feriepenger.Man skal jo ha lønn også.

Skrevet

Blir jo det samme som når du er i vanlig jobb det.. får ikke både feriepenger OG lønn! Eller det vil si.. man får vel lønn, men så trekker de fra ferie, så man får jo ikke noe utbetalt..

Skrevet

Det er flere som faktisk får lønn og feriepenger i samme mnd.

Jeg fikk det i min forrige jobb.

Men mannen min har en sånn ordning som du nevner.

Det er forskjellig fra sted til sted.

Man får jo bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene fra nav.

Så hvis jeg bare får for permisjons tiden så får jeg da 3000,- mindre utbtalt?

Høres merkelig ut.

Skal ringe de å høre i morgen.

Skrevet

Jeg er ferdig med min permisjon når jeg får feriepenger fra nav og får jo da feriepenger når jeg ikke har krav på andre penger fra dem og har fått vanlige permisjonpenger alle mnd til nå, så da skal jo de som er i permisjon når feriepengene utbetales ikke straffes for det.

Skrevet

Jeg mener jeg fikk både feriepenger og foreldrepenger i mai sist jeg var hjemme. Hvis ikke tror jeg jeg ville reagert litt.

Skrevet

man er da innvilget så og så mange uker med foreldrepenger så man får vel lønn selv om man får feriepenger??? eller så har jeg gått på en smell.. jeg skal jo ikke ha ferie før permisjonen min går ut...

ingen som vet sikkert åssen dette er da? fikk litt å tenke på nå.. hmmm...

fo man får vel feriepengene fra nav i mai mener jeg.. men skal da ha lønn også??

Skrevet

altså, tar man ut ferie i permisjonstiden blir det noe annet, men om man ikke gjør det skal man vel ha begge deler.. må jo være sånn..

Skrevet

Når du søkte om foreldrepenger hos nav så måtte du vel skrive inn når du skulle ha ferie. Du får penger kun i x antall uker uansett (alt etter hvilket alternativ du har valgt)

Skrevet

jo, men feriepengene kommer jo i tillegg.. det er jo penger man har opparbeidet seg... skjønner ikke dette jeg...

Skrevet

Jeg får også både feriepenger og foreldrepenger. Jobber i Telenor.

Skrevet

men får du foreldrepenger fra nav??

Skrevet

Send en mail eller ring nav hvis dere lurer.

Men føler meg ganske trygg på at begge deler kommer:)

Tar en tlf til de likevel

Skrevet

kan ikke du skrive her hva du får til svar:) hadde vært flott:)

Skrevet

Jeg fikk både feriepenger og fødselspenger i fjor. Så du får nok begge deler.

Skrevet

Hun som styrte med feriepenger var ikke der før på Onsdag.

Men hun jeg snakket med trodde vi fikk begge deler.

Når folk her på dib sier de fikk begge deler , så tror jeg på det:)

Skrevet

ringte nav nå. og hun mente at jeg fikk ikke feriepengene før jeg tok ut ferie...men jeg er ferdig med permisjonen min i juni. men hun skulle sjekke det nærmere ut og ringe meg tilbake.

syns det er utrolig tåpelig system hvis man ikke får lønn og bare feriepenger nå i mai....

Skrevet

Men må man ta ferie? Jeg har i alle fall ikke tenkt å ta noe ferie mens jeg er i permisjon, og har heller ikke skrevet opp noe ferie på skjemaet jeg leverte før fødsel. Permisjonen min er også over i juni.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...