Gå til innhold

Trenger råd og tips. *frustrert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har de siste to dagene vært helt umulig å skifte bleie på. Pleier jo å legge han ned på stellebordet for å gjøre det, men i det siste så har han funnet ut at han ikke vil ligge, han vil KUN sitte.

Legger jeg han ned igjen så HYLER han og setter seg rett opp igjen. Det går ok når det bare er tissebleie, men hva f gjør jeg når han bæsjer? Han kan ikke stå selv og det å skifte bæsje bleie sittende er vel ikke akkurat enkelt? han er 10 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en periode alle går igjennom dessverer, og husker selv godt frustrasjonen.

Å avlede med leker fungerer en tid med på sikt var det kun å vise hvem som var sterkest som fungerte her. Med den ene hånda hold jeg bena hans opp og resten av han nede, den andre hånda vasket jeg med. Og selvfølgelig var det up and go bleier som gjaldt.

Eneste trøst er at det går over.

Noen har hell med å fjerne stellebordet og skifte på gulvet, men det gjorde det bare enda mer tungvindt hos oss.

Skrevet

Vaske stumpen i vasken eller dusjen/badekaret...

Skrevet

Okay.. så man må rett og slett holde de nede med makt? høres så fælt ut, men ja, får vel ikke skiftet bæsje bleie på noen annen måte da..

Å avlede med leker fungerte før, men ikke nå lengre.. Up&go bruker vi fra før ja =)

Skrevet

klarer gutten din å stå om han holder seg fast i noe/noen?

innimellom slår snuppa seg vrang her og vil IKKE skifte bleie.. men det jeg gjør er at jeg lar henne stå oppreist og da tar jeg var bleia, vakser henne, og tar på ny mens hun sitter eller er oppreist.. bruker up&go bleier ;)

Skrevet

Han kan ikke stå på noen som helst måte enda nei.. :s

Skrevet

vi har slik belte vi kan feste rundt han på stellebordet, fungerer sikkert kjempegreit når han vil reise seg. problemet her er at han snur seg hele veien-tom når han er "fastbundet"!

Skrevet

HVA slags belte er det? hvor får man det? jeg skal ha et sånt om det så koster en million. hehe

Skrevet

Legg han ned igjen, hold han fast, legg han ned igjen, hold han fast...

Snakk rolig til han hele tiden, og vær sta, staere, staest!

Lykke til, jeg er i det samme selv;)

Skrevet

Jeg har prøvd :(

Men jeg er desverre verdens mest utålmodige menneske.. så jeg blir SÅ stressa. Og han virkelig hyler og vræler. (det er ekstra fælt for meg,siden han aaaaldri gjør det ellers).

Føler jeg mishandler han.

Skrevet

Når det har vært ille her, og ingenting annet har fungert, har jeg tatt stellet på gulvet, og hjulpet til med å holde han nede med beina!!! Ser jo ikke bra ut, men han får jo ikke vondt heller =P

Skrevet

hehehehee... HAHA.. jeg syns jeg ser.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...