Gå til innhold

Noen er eller har brukt interiørkonsulenter el her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til hjelp for å innrede/designe rom i et hus? Litt sånn alla de der oppussingsprogrammene på tv, men kanskje ikke så voldsomt da. Har tenkt på det at neste gang jeg skal flytte, så vil jeg gjerne ha litt hjelp av en proff til å innrede for å få en stil i huset som er gjennomgående og hvor ting faktisk passer sammen. Jeg eier ikke engang antydning til talent for dette selv. Er det vanlig å leie inn folk til dette? Hva koster noe slikt i så fall? Om noen har benyttet seg av dette, ble dere fornøyd? Om noen av dere er dette, synes dere det går greit å skjønne hva kunden vil ha når de ikke vet det helt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er snart ferdig med interiørskolen på nki:) gjennom en grundig funsksjonsanalyse kommer man som regel fram til hva kunden vil ha og hva ens behov er;) man ser hva kunden har fra før og baserer en ordentlig stil på dette og bytter gjerne ut det som trengs og hjelper til med å få farger materialer osv til å fungere fint sammen:) man lager også arbeidtegninger kunden godkjenner før man går i gang med forvandlingen:)

Skrevet

Vi har benyttet oss av det i det nye huset vårt. Ikke så mye når det gjelder stil, jeg er veldig sikker på hva jeg liker - farger etc, men vi fikk en fantastisk hjelp når det gjelder planløsninger. Vi har helt nytt hus. Så da var det mange avgjørelser å ta. Det var veldig befriende å ha noen og "støtte" seg til. Anbefales. :-)

Skrevet

Utroooooooolig flott ble det også:) Misunnelig sitter jeg her på den andre siden av veien hehe

Skrevet

ja planløsninger er også vår spesialitet;) man får jo tips og hjelp til det man trenger hjelp til;) når det gjelder pris vil konsulenten legge fram et tilbud ut i fra størrelse for oppdraget, antall tegninger/materialforslag osv...

Skrevet

Vibeke&gullgutten:)

Så hvis jeg mailer deg et prospekt på et helt nytt hus så kommer du med noen kreative ideer på et blunk? ;o)

Skrevet

klart det;)

Skrevet

Jeg håper det er mange som vil bruke det :) driver å utdanner meg til det nå.

Det er klart at en interiørkonsulent kan se andre løsninger enn hva man kanskje ser selv, jeg har lært utrolig mye etter at jeg begynte med studiene, mye jeg ikke engang hadde tenkt på før..

Skrevet

man ser på alt som heter interiør med helt nye øyne... kommer raskt på løsninger og legger merke til mye mer nå enn før... hvor stort er huset ditt fregnepetra??

Skrevet

studerer du interiørkonsulent over nett?

Skrevet

170 kvadrat, men med utleiedel på rundt 50kvadrat....

Skrevet

du kan jo maile meg det så kan jeg se på det... sender inn oppgavene mine med brev...;) holder på med "examensoppgaven" nå så er jeg ferdig:D

Skrevet

Ja det tviler jeg ikke på! :-)

Får slå meg sammen med deg da. Vi vurderer å bygge hus, igjen, om noen år og sitter og småtegner litt på potensielle plantegninger. Siden vi har bygget en gang og mange vennepar også har bygget har vi lært endel om hva som er lurt og ikke, så romplasseringer og slikt har litt inne, men jeg er helt grønn på interiør. Altså farger, møbler, pynteting osv. Så de vi kunne trengt hjelp til ville i hovedsak vært å møblere rommene sånn ca før huset blir bygget slik at vinduer, dører, stikkontakter osv kommer på rett sted (gikk på et par blemmer her, tenkte ikke på de detaljene) altså tegne inn møbler da ;-) Og så når huset er bygget så hjelpe til med å stæsje litt til for å få litt kule barnerom som passer til deres alder og interesser, velge ut småpynt, alt fra lamper, til gardiner, sofa, pynteputer. Ja alt egentlig. Vi har jo litt, men kommer nok til å kjøpe det meste nytt tror jeg, i hvertfall til hovedrommene.

Hva ville noe slikt kostet tror du?

Skrevet

det er jo drømmeoppdraget for en interiørkonsulent:) hva ca det koster klarer jeg ikke si på sparket;) da må man sette opp en oversikt over hva som skal gjøres og beregne timer og pris utover det... er lurt og være tidlig ute med selve møbleringsplanen ja;) så har man full oversikt over de bygningsmessige detaljene:)

Skrevet

Jepp, var det jeg tenkte også, hehe...

Min drøm må være at når huset endelig er klart og vasket ned, så kan interiørkonsulenten ta i mot det som evt kommer av flyttelass (med hjelp fra flyttefolk da) og nye møbler, få alt på plass og pynte med vaser og blomster, levende lys ved badekaret på badet og sånt. Så kan vi komme kjørende til lekkert og fullstendig innflyttingsklart hus som bare skriker etter oss! :-) Jaja, lov å drømme, hehe...

Skjønner det er vanskelig å gi noen pris, men hvor i landet ligger noe sånt? Som i ca 10 000 kr, 50 000kr, 100 000 kr, 200 000 kr...???

Skrevet

Alva***

jeg skal også bli interiørkonsulent hvis planene går som de skal nå, og dette er jo virkelig en drømmeoppgave det du ønsker hjelp til!! lykke til:)

Skrevet

Takker! :-)

Vi er litt avhengig av at jeg først og fremst får jobb, så at vi får forventet lønnsvekt de neste årene og finner en tomt som ikke er altfor rådyr, men klarer vi det så bygger vi. Banken har alt sagt et ubindene ja til å gi oss et såpass stort lån som vi evt vil trenge så lenge vi viser vilje og evne til å spare mye nå de neste årene og det skal vi nok klare. VIL ha drømmehuset! :-)

Skrevet

Det blir raskt dyrere enn beregnet. Gang alltid budsjettet med minimum 2! :-)

Skrevet

det er jo mulig da;)

tegninger, innkjøp+planlegging av møbler/interiør tar jo litt tid.. og styling av boligen når den er ferdig vil jo bli noen timer... ca 15000-20000...?? men som sagt... man får oversikt over det som skal gjøres... regner ut antall timer det vil ta også avtale timepris... eller kunden kan si sum som interiøskonsulenten kan jobbe ut i fra...

Skrevet

Ja det vet jeg det fort blir, men for å gange med to må jeg nesten ha et utgangspunktbeløp ;-) Har virkelig ingen anelse om hva det koster med interiørhjelp.

Skrevet

Haha... Jeg hadde sikkert vært drømmekunden din jeg da. Jeg har jo virkelig ikke peiling så jeg trodde det var litt dyrere. Lurte litt på å hyre inn en elev/student til ca 40 000 kr for absolutt all hjelp, men ser det muligens hadde vært litt i overkant i så fall ;-) Blir et stort hus da i så fall og veldig mange rom, så da blir det vel dyrere også (mer timer).

Skrevet

så du det jeg skrev ovenfor??? hvis man i utgangspunktet jobber to-tre uker med en timelønn på 200 blir det ca15000-23000...

Skrevet

Ja så det og har svart deg. Var rede til å tilby det dobbelte jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...