Go`mamma`n... Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Katta vår fikk 4 kattunger til morgen i dag. Men når vi kom hjem i ettermiddag var det bare tre der..... Er det sånn at katter kan spise ungene sine, eller er det bare kaniner som gjør sånn? Har lett overalt, men kan ikke finne den lille stakkar'n......
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 De kan finne på å støte bort syke unger, men gar ikke hørt om at de spiser dem, men da ville det vlel vært spor etter det? Du får bare lete videre etter stakkaren:(
Odine! Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Jeg har aldri hørt, eller lest om det, men det kan være. Har andre katter tilgang til der ungene er? Jeg vet at hankatter dreper små kattunger (for så kan de pare seg med mora og føre egne gener videre, er visst forklaringa på det :-( )
Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 katter spiser ikke ungene sine nei. men det som kan ha hendt er at hun har gjemt den til et sted som hun vet er rolig. Det hender ofte en stund etter fødsel at hun begynner å flytte ungene.
solemio Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Fant ingenting da jeg googla det, nei..... Vet ikke heller, uff, så trist? Kan det ha skjedd at det var noe galt med ungen og så har mora båret den vekk? (Under sofa, inni skap???)
Go`mamma`n... Skrevet 27. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2008 Ingen spor, den er bare søkk borte.......
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 nå spør jeg dumt men men; Er du helt sikker på at det var 4 kattunger før i dag?
Go`mamma`n... Skrevet 27. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2008 Ja, vi er sikre på det:-) For den som er savna var nesten svart, så den var ulik de andre........
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Kansje hun skulle flytte de til en tryggere plass, men så kom dere hjem før hun fikk tid til det? Har dere flytta på kattungene etter at de kom til værden? Mulig hun har flytta den til en plass barna ikke pleier og være, for å beskytte ungene mot dem
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 ja, okei da så.. De er jo ikke så store disse nyfødte pusene, den kan jo ligge hvor som helst.. Men dersom hun har flyttet den til et "tryggere" sted, så er nok de 3 siste bortevekk i morgen tidlig også.
Go`mamma`n... Skrevet 27. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2008 Syns det virker så rart, for ho ligger jo bare på samme plassen. Hvis ho har gjemt den ene, hvorfor ligger hun bare med de andre da? Har ho "glemt" at ho har gjemt den ene??????
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 kanskje fordi hun ikke skal "avsløre" gjemmestedet sitt?
Go`mamma`n... Skrevet 27. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. april 2008 Nå fant vi den savna:-))))))))
sveis Skrevet 27. april 2008 #19 Skrevet 27. april 2008 Hvor fant dere den? Jeg hadde en katt en gang som fikk et kull med en døfødt, en som døde etter en dag, og en som så frisk og rask ut. Den som overlevde dia og vokste de første dagene. Kravla rundt oppi kassen der. Har hatt flere hokatter som har hatt noen kull, både levende og dødfødte, og alt så helt normalt ut med denne ungen. Var første kullet til denne katten. Plutselig, 5-6 dager etter fødselen, var ungen søkk vekk. Ca en halvtime før vi oppdaget dette, vet vi at ungen lå lys levende i kassen sammen med mora. Ytterdøra hadde da stått åpen, så vi tenkte at nå har hun funnet seg et "trygt" sted ute. Men kattemora ville bare være inne sammen med oss. Prøvde å følge etter henne ute for å se om vi fant den. Men den ungen fant vi aldri. Kanskje det var noe galt med den, som vi ikke kunne se, men som mora merket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå