Gå til innhold

Har vi en veldig stor gutt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte bare å lure...

Leste et innlegg om arving av klær, str 74-80, og der var det ei som kunne ta det til en unge på 7-8 mnd!!! Kan det stemme? Veksten roer seg kanskje snart, eller?

Saken er den at min lille(?) prins på ca 6 uker bruker 68 nå!! 74 er liksom neste steget.. Bare derfor jeg lurer litt! =O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes str 68 til en gutt på 6 uker er stort ja.. (uten at det er noe negativt)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Alle er forskjellig! :) Jenta mi er født september 2004, og brukte 86 i mars 2006.... , mens lillebror er født i september 2007, og bruker 80 nå... Og gutter er gjerne større enn jenter da :) Når han var 6 uker, så bikka han nok over på 62 ja..

Skrevet

Gutten min er 6 mndr og har akkurat begynt å bruke str 68, så i forhold til din gutt er han liten ;-) Da han var 6 uker brukte han 50 - 56. Men min er litt mindre enn de andre på barselgruppa, så blir kanskje dumt å sammenligne....;-)

Skrevet

Hallo! Det er fullt mulig å tenke seg at barn er veldig forskjellige, ja... Akkurat som voksne. Jenta vår brukte 80 i bukser nå i vinter hun, og blir 2 år i mai.

Dessuten er det ikke akkurat noen hemmelighet at babyer vokser mest de første 6-9 mnd før det flater mer ut.

Skrevet

min gutt begynte rett på str 62.....det var kun tre plagg i 56 som passet og (selvfølgelig) ingen i 50.

Str 68 tok det ikke lange tiden før han brukte, men det stopper litt opp av og til. Noen har det slik at de "hopper over" en klesstr...

Hvor lang og tung er han?

Skrevet

Mini her er født i september, og bruker str.74 nå. Har enda god plass i det, så bytter nok ikke til str.80 før om en mnd ihvertfall :)

Skrevet

hi, hi..

Minstemann her er 10 mnd, og bruker str 86 nå. Har brukt det en stund faktisk...

Men storesøster på 4 år brukte den str da hun var 2 år.

Stoooore forskjeller...

Skrevet

tihi,samme her..gullet er snart 10 mnd og har brukt 86 i over en mnd...:o) Godt de er forskjellige!

Skrevet

du har nok en stor gutt :)

Min bror har også en sønn som er snart 6 mnd..og han er god og rundt. og er vel over gjennomsnittet. Men barn vekser ulikt. Noen er store for alderen og andre små for alderen.

Skrevet

vår gutt er liten, han fyller 2 i september altså 19 måneder og bruker 86 nå, 86 i bukser er litt lange på bena, så han bruker mye 74 i bukser å boddy,

Skrevet

68 ved 6 uker var stort! MEN de vokser i rykk og napp, og mest i begynnelsen. Hadde besøk av en 6 uker gammel gutt i går, han bruker størrelse 50! Men han er bitteliten da. Min gutt brukte vel 62 da han var 6 uker.

Skrevet

Sønnen min er 3 mnd, har nå begynt å kjøpe str 80 til han. Det er litt stort, men ikke mye, og jeg er så lei av å kjøpe klær han vokser ut av med en gang. Men så veier han 8,5 kg allerede da. ;o)

Skrevet

min på 8,5 mnd gikk nettopp over til klær i 74 =)

Skrevet

Småtten her brukte str. 62 den første uka, så opp til 68 en mnds tid før han etterhvert klatret opp til 74. Når han var 5 mnd brukte han 80. Så stoppet det litt opp før han plutselig hoppet over 86 og rett på 92 da var han 20 mnd ca. Han er nå 2 år og bruker str 92.

Han var veldig tjukk da.. Hehe... Så når han begynte å bruke str 80 var det fordi han var bred, ikke lang.. Etterhvert som han strakk seg la han ikke på seg like mye, for han var mer i bevegelse...

De vokser inn i seg selv etterhvert, men ingen er like :)

Skrevet

Scorpiogi*11.08.08

Vi skal ha han på 6 ukerskontroll 5.Mai (skulle egentlig vært i morgen, men ble flyttet..)så vet ikke nøyaktig vekt og lengde. Har prøvd å veie på digitalvekta hjemme(meg først og så oss sammen), og han veier vel rundt 6-6.5 kg..

Ved fødsel var han 53 cm lang og veide 4058 gr, så var jo ikke liten da heller akkurat.

Bukser i str 68 er litt lange til han, men må ha bodyer i den str for han er tydeligvis lang i kroppen.

Skrevet

nei da dere har ikke en veldig stor gutt! dere har en perfekt liten gutt som følger sin egen kurve:) ikke tenk så mye på str når dem er så små. mathias er også en av dem som fra starten har fulgt sin egen kurve. veide 4112 ved fødselen. brukte 68 han også når han var 6 uker. han er nå 9 mnd og veier herlige 12,9 kg:):):):) han har nå liggi med spy syken siden natt til lørdag og ikke villet spise siden fredag kveld så nå er jeg så glad for at han har noen ekstra kilo. da har han litt å gå på nå som hen er syk. så kos deg masse med god klumpen din du og nyt at han er sunn og frisk:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...