Gå til innhold

Trenger litt trøst:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare å få ut litt frustrasjon.

%/¤##"""¤%%&/)/%()==)(/&%## bekkendritt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er bare så sinnsykt sliten og lei av å ha vondt, det gjør meg til en monstermamma og en monsterkjæreste:(

Biter tennene sammen og gjennomfører ting jeg egentlig ikke orker, noen ganger har jeg bare lyst til å legge meg ned å bare gråte! Ser ikke så lyst på fremtiden akkurat nå, har ikke blitt et fnugg bedre og det er 14 mnd siden fødselen. Lei meg for at jeg er en så utrolig redusert mamma, med verdens minste tålmodighet.

(Har diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom og håper jeg har begynt med trening/behandling som funker litt ihvertfall!)

Trenger ikke bli helt bra, må ikke ut å kjøre ski, løpe lange turer eller være veldig aktiv, bare jeg kan fungere som et tilnærmet normalt menneske i hverdagen. DET ønsker jeg meg.

*litt lei nå*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har ikke fått noen diagnose jeg da... gikk til behandling da jeg var gravid, men hun mente det var ikke SÅ alvorlig, men burde ikke jobbe osv.

Det er 9 mnd siden jeg fødte, og den dag i dag får jeg vondt hvis jeg går for mye, og gud forby, har jeg ikke joggeskoene på meg (gode og myke) så får jeg vondt i bekkenet.

Det er ikke så ille som da jeg var gravid, da kunne jeg ikke gå uten støtte av og til på det værste, men det verker, og det er vanskelig å få sove bla.

Får du noe hjelp fra fysioterapeut nå? Eller må det bare gå sin gang liksom?

Skrevet

Brukte 8 mnd av permisjonen på å gå til en fysioterapeut som ikke hadde spesielt peiling på bekkenproblematikk, men jeg kunne jo ikke vite det, så jeg gikk dit i god tro. Så leste jeg om Britt Stuge og hennes forskning samt treningsopplegg og har akkurat startet med det. Får individuell og nøye tilpasset trening og behandling.

Håper jo at det skal hjelpe, men så hører jeg om andre som har blitt uføre og aldri blitt bedre:(

Mamma gikk på krykker i nesten 11 år før hun fikk stivet av bekkenet. Hun ble bedre av det da, men det er visst få som blir det. Litt pessimistisk nå bare.

Kjipt å være sykmeldt og føle seg så uvirksom!

Skrevet

Oi oisann... Vel så mye smerter har jeg jo ikke. Bare verker hvis jeg går en tur uten de myekste joggeskoene mine... eller bærer mye og sånn typiske ting.

GOdt du er i gang med spess trening da!!! Jeg har hørt bassengtrening skal være tingen. Skal høre med legekontorene om det er mange av "oss" som er plaget, kanskje de kan spørre kommunen om de ikke kan starte noe for oss i svømmehallen...

Skrevet

Ja, bassengtrening er deilig, men jeg måtte kutte det ut nå, siden det ble litt mye. Går til fysoi/trening 3 dager i uka, mulig jeg slenger på en bassengdag i uka, akkurat nå ser det litt dårlig ut. Men det kan jo hende at det rett og slett er bekkenet som sier i fra at det er litt mye nå, har jo akkurat starta med trening.

Gode sko er alfa omega ja, jeg kan ikke bruke annet en joggesko om dagen. Fått "tillattelse" av kjæresten til å kjøpe meg noen nye, skikkelige og kanskje litt fine/kule joggesko og sandaler=)

Takk for svar. Håper du blir bedre du også!

Skrevet

Ja, takk for det. Jeg har det jo ikke så vondt som deg... gurimalla, må du betale for alt dette selv? Dekker de egentlig ikke bare 6 mnd etter fødselen?

Hadde alt vært gratis skulle jeg prøvd ALT... akupunktur og homeopat osv|... men har ikke råd...|1

Skrevet

Hei du!

Jeg har og kronisk bekkenleddsyndrom, 15 mnd siden fødsel. Har trent etter Britt Stuges metode i snart 7 måneder nå. Er blitt mye bedre!!!!! Er fortsatt sykemeldt,- hoftene mine har vridd seg innover under fødsel (forbanna KK), og jobber med å få vridd de tilbake....

Men altså - vær tålmodig - det blir nok i hvert fall mye bedre med riktig trening. Jeg går til fysio 3 ganger per uke. Prøver å trene Pilates med gymball hjemme de andre dagene. Hvis jeg orker. Men det er så viktig å få satt på de riktig musklene igjen. Og så er det veldig viktig at kroppen får nok hvile. Bedre å hvile seg flere ganger per dag, enn en lang gang. Anbefaler MBT sko, hvis du ikke har det. Holder på å lese en bok nå som er aktuell for oss: "Bekkenløsning -på godt og vondt" av Nanna Bjørnstad.

Har du flere barn eller? Jeg har en gutt...

Skrevet

Nei, betaler heldigvis ingenting. Pga diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom.

mammatilnuskeduske: Prøvde å finne deg her inne for å spørre deg litt ang din trening osv. Nå fikk jeg jo svar på at du har blitt bedre:)

Tålmodighet ja, du sier noe. Men det er godt å høre om andre som faktisk har blitt bedre! Har jo akkurat begynt, så jeg får vel vente litt med å deppe altfor mye.

Har en sønn på 14 mnd, ingen flere barn. Tanken på å få flere skremmer meg, men det "skal" jeg. Hehe. Han går heldigvis i barnehage, DET var et nytt liv skal jeg si deg. Vært sykmeldt siden november, har lite lyst til å gå over på rehabilitering eller hva det er man går til etter ett år.

MBTsko skal anskaffes snart og den boka hørtes interessant ut.

Hva gjør du om dagene? Trener og hviler? Får du gjort noe særlig med sønnen din? Eller i huset? Jeg føler at altfor mye faller på kjæresten min, det plager meg. Biter tennene sammen og gjør mer en jeg skal:(

Skrevet

Jeg er egentlig en svært utålmodig person,- men man må svelge noen kameler når bekkenet slår seg vrangt. Fikk barnehageplass i januar,- og etter det forandret hverdagen seg for meg. Plutselig fikk jeg faktisk hvile, og kroppen responderte bedre på treningen. Jeg også håper på flere barn en gang,- men da blir det KS,- i og med at jeg fikk skadd hoftene under fødsel. Tar ikke sjansen på å føde. Men vet heller ikke om kroppen noen gang blir bra nok til å tåle vekten av en graviditet, kan ikke bære noe nå uten å få vondt.

Husarbeid jeg gjør: rydder, gjør en del på kjøkkenet, vasker av og til klær.

Husarbeid jeg ikke gjør: støvsuger, vasker gulv, hagearbeid, henger opp klær, alt med barnet når mannen er hjemme.

Gjør egentlig ingenting med sønnen min nei,- bare hvis pappaen er med. Jeg er stort sett hjemme og slapper av, hvis jeg ikke trener. Snakker masse i telefonen:) Gjør nesten hver dag ting jeg ikke skulle gjort,- altså sitter for lenge for eksempel. Det får jeg så jæ... vondt i bekkenleddene av. Går veldig lite, bare korte turer 1-2 ganger per uke.

Den boka sier ikke meg så mye nytt,- men det er godt å lese om det,- og få bekreftet at det du går gjennom er noe andre har opplevd også.

Har du vært til kiropraktor eller akupunktur? Jeg har, med hell, vært hos kiropraktor - hadde bekkenlåsning også. Men vurderer å prøve akupunktur nå, for å ha prøvd det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...