Gå til innhold

Hm, hvordan stille dette spørsmålet tro...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer rett og slett ikke på do! Har aldri hatt problemer med det før. Men nå må jeg rett og slett ikke på do? Hva er det? Spiser som en hest, så hadde vel vært greit å være på do av og til... Alt legger seg jo "godt" til rette liksom... ;) Noen råd? Eller noe en kan ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikk cultura eller biola;) dette hjelper systemet så du ikke blir forstoppet.

Skrevet

At jeg ikke har tenkt på det da! Flott! Takk!!! :)

Skrevet

drikk mye vann.. kroppen trenger 1 liter mere nå enn før ;)

Skrevet

du kan legge 4-6 svisker i et glass vann på kvelden før du legger deg. og på morgenen når du står opp tar du dette på fastende mage, alt vannet skal også drikkes. vent ca en halv time før du spiser noe annet.

Skrevet

Linfrø funker også veldig bra!

De smører tarmene godt på innsiden. Funker ihvertfall til meg.

Enten kan man knaske i seg frøene som de er (2-3 spiseskjeer pr.dag), eller så kan du blande det med et beger yoghurt. Fint mellommåltid!

Skrevet

Hei. På helsekost finnes det noe som heter Lepicol, enten i pilleform eller pulver. Dette er en blanding av loppefrø og melkesyrebakterier. Kan trygt brukes av gravide ettersom det ikke taes opp i tarmen. Obs!! må drikke mye vann ved siden av.

Skrevet

Lag deg sviskemos slik som man gjør til småbarn. Kok opp 5-8 svisker og la de koke litt, en sånn ca 5 min. Så moser du dem med litt av vannet med stavmikser og spis det med skje eller bland det i yoghurt. Smaker helt greit, og skal funke like godt for store og små! :) Ellers er biola fint, og avocado smører innvendig bedre enn noe annet! Har ikke hørt at det ikke er bra for gravide heller, men du kan jo eventuellt høre med legen. Og avocado kan du spise på brødskiva, i salat eller med skje, det smaker ikke mye heller!

Masse lykke til uansett! :)

Skrevet

Hvis ikke noen av de naturlige måtene funker (svisker, linfrø, vann etc), anbefaler jeg Dufalac (fås på apoteket)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...