Gå til innhold

Har skrikekur fungert for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var ungen din når du gjorde det og har det fungert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte skrikekur, men en veldig mild form. Vi lot aldri gutten vår skrike i mer enn 3min. Han var 7mnd da vi startet. Det har fungert fint for oss. Etter 3-4 dager gikk det fint og la han sove av seg selv. Nå skriker han sjelden når han skal sove. Før vi startet med dette, måtte han vugges i søvn, det tok ofte 30-60min. Da han skulle legge seg for kvelden måtte vi amme han i søvn. Dette trenger vi ikke og gjøre lenger. Leggingen har blitt mye lettere for oss, og tar mye mindre tid.

For oss så funket denne metoden veldig bra:)

Skrevet

Samme her - kjørte light versjonen. Hun var 7 mnd og det virket kjempebra!

Skrevet

kan jeg stille et SPM:

hva gjorde dere når de våknet? for det er vårt problem. at han våkner så ofte... :( 1-2 gg i timen..

lar dere dem skrike da eller?

Skrevet

Jepp. Men vi valgte å ikke vente til det var "krise" vi da, men tok ferber på han straks vi merket at en ond sirkel var i gang. Da var han 6mnd og det fungerte kjempefint. Vi gjør det same om natta: venter et lite øyeblikk for å se om det bare var i søvne eller om han sovner igjen av seg selv. Så fort vi skjønner han ikke sovner igjen selv er det inn og gi smokk, strykke over kinnet og si "natta, sov godt!" og så ut igjen. Gjør det event flere ganger, men ekstremt sjelden vi trenger det. Dersom det var et problem, ville jeg fulgt samme prosedyre som ved legging.

Lykke til!

Skrevet

Vi vurderte å ta ferber for småen var blitt helt umulig å legge om kvelden. Han begynte å sove hele natta og var ganske lett å legge når han var 4,5 mnd, men da han var 6 mnd fikk han urinveisinfeksjon, tenner og atopisk eksem og da fikk han, ganske naturlig, problemer med sovingen. Etter at han ble frisk og ikke virket plaget lenger var han fortsatt umulig å legge om kvelden. Han sov godt i vogna på dagen men så fort vi la han i senga så begynte han å gråte.

MEN, så kom samboer med en ide om å la han ligge med voksiposen i senga ( med sommerdyne selvfølgelig) og den kvelden så sovnet han nesten med en gang uten å gråte! Så gutten vår følte seg nok bare utrygg i sengen sin og trengte å ligge trangere. Det er nå tre dager siden vi begynte med voksiposen og det fungerer kjempebra! Han er forresten 8,5 mnd nå!

Skrevet

8 mnd

ja det fungerte veldig bra etter 2 dager. 5 natt sov han helt rundt 11 timer uten å våkne. Og jeg vil ikke kalle det skrikekur, for det ble ikke så mye skriking - heller lære å sove selv metoden :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...