Gå til innhold

Hvis jeg blir alenemor...hva har jeg rett på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært samboere i 8 år, men nå vet jeg ikke om jeg klarer mer. Etter barnet vårt kom til verden for 2 år siden, så har samboeren forandret seg helt. Orker ikke legge ut noe mer om det.

Barnet vårt har ikke barnehageplass, jeg jobber ikke. Studerer og er ferdig til sommeren. Men får jeg jobb innenfor det jeg har utdannet meg til (dårlig betalt), så vet jeg ikke om jeg har råd til å leie leilighet til meg og barnet.

Hva har jeg krav på?

Vanskelig dag i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tjener du lite har du krav på bostøtte fra sosialen. om du ikke jobber får du overgangsstønad. du får også dobbel barnetrydg og bidrag fra far ut i fra hvor mye han tjener. dekt barnehage kan du også få=)

Skrevet

Hvor mye er overgangsstønad på, og hvor lenge kan man få det?

Takk for svar.

Skrevet

Overgangstønaden er på drøye 9000, så har du 2x barnetrygd, event bostøtte. bidrag fra far. (stønad til barnetilsyn om barnet er i bhg fordi du jobber eller er under utdanning. da blir det bare noen 100 lapper du må bet selv

Kontantstøtten har du vel et år til.

Overgangstønaden kan du gå på i 3 år.

Men om du har en jobb som du tjener mer enn 9000 på hadde jeg gått for det. Du beholder de andre stønadene uansett. og tjener du dårlig får du noe overgangsstønad fordi om du jobber.

Tror grensen er på ca 300 000,- i års inntekt. Er du alene og tjener rundt der el dårligere har du krav på endel supplerende overg.støn.

lykke til, er du i et dårlig forhold så kom deg ut om du ikke tror rådgiv. kan være til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...