Gå til innhold

Ingen bevegelser lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte på det forrige uke da jeg kjente baby beveget seg så mye.. jeg var overlykkelig og på skyer, men tenkte nå må jeg takle frykten som kan komme den dagen jeg ikke kjenner h*n bevege seg... Og den dagen kom!

Jeg har til og med kjent bevegelsene utenpå magen, hver eneste kveld i 5 dager - og så plutselig ingenting siden fredag!! Nå sitter jeg og er selvfølgelig bekymret..

Er det vanlig at det kan komme og gå på den måten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor langt er du på vei ChellBell?

Skrevet

ja, glemte å si det ;) 15+2

Skrevet

Du har jo ikke kommet spesiellt langt. Det er jo mange som ikke merker liv før de har kommet mye lenger enn deg.

Kanskje babyen din har vært superaktiv når du har sovet?:)

Jeg tror ikke det er mange som kjenner mye liv så tidlig. Det er nok helt vanlig at det går en stund mellom hver gang du kjenner noe på dette stadiet.

Sånn var det ihvertfall med meg sist tidlig i svangerskapet.

Alt er nok i skjønneste orden:).

Skrevet

Hei

Jeg er 14+2 og jeg har også kjent bevegelser i et par uker. Har nesten ikke kjent noe siden fredag jeg heller, men fant frem babywatcheren i helga, og hjertet slår som bare det..

Alt er nok i orden hos deg også :) Lille nurket ditt har sikkert bare tatt helg :)

Skrevet

Takk for svar! Ja, det er jo tidlig å kjenne så mye bevegelser, så jeg får bare tro at alt er bra.. :/ Tror jeg allikevel bestiller en ny time til ul denne uken.. Har ikke ordinær ul før 20+0 og det syns jeg er sååå lenge til.

Skrevet

Han/hun har sikkert bare snudd seg med bena inn mot ryggen din isteden :) ikke bekymre deg du.

Har du prøvd å drikke et stort glass med kald juice eller brus og lagt deg på magen?

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ikke kjenne liv hver dag når det er så tidlig. Jordmoren i mitt forrige svangerskap sa at man først SKAL kjenne liv hver dag - flere ganger om dagen - når man er i uke 28.

Barnet ligger nok bare litt annerledes slik at du ikke kjenner det. Husk at det bare veier ca 100 gram.

Skrevet

Ja, jeg har prøvd å drikke et stort glass kaldt vann, men det hjalp ingenting :S

Skrevet

Ja, det er sant.. H*n er jo ikke store saken! Jeg var overrasket at jeg i det hele tatt kjente bevegelser så tidlig. Jeg får nok bare smøre meg med tolmodighet...

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at det ikke er uvanlig at man ikke kjenner liv hver dag(jeg begynte å kjenne liv i midten av 15.uka) men jeg fikk også litt noia da jeg ikke hadde kjent turbo spira på ett par dager men fikk trassa meg til time hos jormor og fikk hørt på hjertelyden, er jo en mulighet det da,så får du bekrefta at alt er fint med jr :)

Har forresten ikke kjent liv på ett par dager nå heller, men de har jo som sagt god plass til å gjemme seg inni der ennå..

:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jm sist jeg var der at frem til uke 28 så er det ikke uvanlig at man ikke kjenner liv hver dag.

Og når du ikke er lenger så skal du nok ikke bekymre deg for mye:)

Skrevet

Takk, Yesss! Det er godt å høre! :o)

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen og hun kunne fortelle meg at det var helt eksepsjonelt at jeg hadde kjent spark på utsiden av magen når jeg ikke er lenger på vei. Hun sa at mest sannsynlig hadde livmoren ligget mot høre side av magen og morkaken var heller ikke i veien, og derfor kjente jeg det så godt.

Med andre ord, det var ikke normalt.. Så nå som jeg ikke kjenner så mye - det er mer normal ;)

Jeg fikk høre hjertelyden for første gang og vi hørte av bebisen sparket, så det var koselig :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...