Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 heisann. Sliter med ammingen. for det første gir hun ikke beskjed om at hun er slten før det har gått altfor mange timer. så derfor må jeg bare prøve å gi henne etter noen timer. før gav jeg henne mat hver 3 time. men nå blir det baluba viss jeg prøver å gi henne mat. så jeg tenkte at jeg kanskje skulle vente 4 timer i stedet for. av og til går dte kjempe bra men andre ganger ikke. skjønner ikke helt hvorfor det er slik. Så jeg vet ikke helt om jeg orker å full amme til 6 månder. tenkte at når hun tipper 4 månder at jeg skulle begynne med grøt. hvordan startet dere med mat til de små. hvor mange måltider begynnte dere med og hvortid økte dere til flere måltider med grøt og middager. Er et mange her som ammet og som også begynnte med grøt når babyen var ca 4 månder.
Smellt P. Tjukka Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Min erfaring er at de færreste klarer å fullamme til babyen er 6 mnd. Jeg introduserte grøt da lille var 4 1/2 mnd. Blandet smaksporsjon med maisgrøt. 1 teskjepulver blandet med mme eller mm . Lagde den tynn . Ga hun ett par teskjeeer grøt annen hver dag i 1 uke , så økte jeg gradvis. Nå 5 månder spiser hun nesten en porsjon grøt , og drikker mme to ganger om dagen. Får litt banan som dessert.
aragon Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Vi begynte med tynn grøt fra gutten vår var ca3,5mnd. Begynte med 1ts som smaksprøve. Brukte maisgrøt. Tok noen dager før han skjønte det med å spise av skje, men etterhvert gapte han opp. Økte gradvis mengde og konsistens. Må er han 4,5mnd og får 3ts grøt. Lurt å begynne å gi grøt til lunsj el. middag for å se om de reagerer med magevondt og heller gå over til å gi på kvelden etterhvert. Man skal alltid introdusere en og en ny smak av gangen og gjerne gi den noen uker før man introduserer noe nytt. Vi introduserte banan til lunsj nå ved 4,5mnd og tenkte å prøve å gi litt potetmos/grønnsakmos til middag om noen dager.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Begynte med maisgrøt 1 uke før han ble 4 mndr. Ammer før han får grøten. Foreløpig får han bare et måltid og det er til kvelds. Vet ikke når jeg skal begynne med mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå