Gjest -<<- Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Nei. Men verken ris, gari eller nori har spesielt godt av å fryses, så om du har muligheten til det anbefaler jeg å kjøpe bestanddelene til sushilaging separat og ikke i en samlepakke hvor alt har vært fryst.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 27. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2008 har aldri smakt sushi jge så har ikke noe å sammenligne med, men hørte bare på tv en gang at den var visst veldig bra. Så det blir spennende å se da. Hva er gari og nori?
Gjest -<<- Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Sylta ingefær og tørka sjøgress. Ingefæren er vanlig tilbehør til både sushi og sashimi, sjøgresset er det du ruller makier (slike "sushipølser" som deles opp i biter) i. Som sagt, har du tilgang på råvarene på annet vis vil jeg anbefale det i stedet. Det er vanlig at velassorterte dagligvarebutikker selger tørka sjøgress, sylta ingefær på glass, wasabipaste på tube, sushiris etc. - og frossen fisk finner du jo de fleste steder og kan skjære i skiver. Men et sånn easy kit funker vel i nødstilfelle - skjønt jeg tror ikke et øyeblikk på påstanden de reklamerer med om at det blir "like godt som på den fineste restaurant." =)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 27. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2008 Men er egentlig sushi godt eller? som sagt aldri smakt det
Gjest -<<- Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Verdens beste mat. Men jeg anbefaler egentlig å spise det på restaurant før du lager selv, det tar en del forsøk å få det like bra. Og spis det to ganger før du eventuelt erklærer at du ikke liker det. =)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 27. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2008 ok hehe, takk takk.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Veldig godt, men enig med pila. Tviler på at frossen ris smaker bra.... selv på den kalde på smartclub smaker egentlig ikke så veldig godt. På en restaurant er risen lunken og litt mere luftig. Konsistens har utrolig mye med smaksopplevelsen å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå