Gå til innhold

Symptomer på astma/bronkitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hosta ei uke nu,hoste t eg kaste opp. Har fått cosylan t legen,men dn hjelp ingenting.enast eg er veldi kvalm og rar i magen av dn. Må vel t legen ijen på tirsdan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du surklelydar i brystet? at det hørres ut som om det e masse støy når du trekke pusten og puste ut? I såfall så e det nok astmabronkikk. Har hatt det sjøl i mange år eg.. det gjekk nesten heilt over når eg slutta å røyka for 5 år siden.. men kan ikkje bruka sprayane mine i svangerskapet, så hadde et tilbakefall her for et par mnd siden. Men hosten hørres like ut.. tror eg reagerte godt på den cosylanen, men har bare hatt den ein gang.. Huske eg fekk bricanyl i flytande form her ein gang, og det hjalp masse!! men vett ikkje om de gir det ut lenger.. har aldri fått det igjen ser du..

Skrevet

Hei. Spør legen om du kan få efedrin hostesaft istede for cosylan , den virker godt på bronkiene ved og vide dem ut , nesten som en astma medisin.

Jeg har kraftig astma og fikk lungebetennelse for 2 uker siden. Har brukt astma spray hele svangerskapet , men måtte over på max doser i pari apparat ( forstøver apparat ) når det var på det verste i ca 1 uke............-Ble også lagt inn på sykehus et par døgn med oksygen i tillegg.

På de fleste lege kontorer i dag kan du få tatt en spirometri ( pusteprøve ) , den vil fort kunne gi en indikasjon på om du har astma eller ikke.

Lykke til .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...