Gå til innhold

Soft-is!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det ikke er bra for gravide å spise soft-is?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har iallefall spist det noen ganger allerede..

Skrevet

Står det at det er farlig på matportalen?

Nei? Ikke..? Wow!

Ellers er det meste farlig om du spiser det i altfor store mengder. Men jeg regner vel med at det ikke var det du mente, akkurat.

Skrevet

kommer vel helt ann på rensligheten til softismaskinen. er mange av de maskinene som er svært uhygeniske med masse bakterier. er ikke isen som er farlig, tvert imot, men er de maskinene, om de ikke blir ivaretatt med god hygiene.

derfor bør man være spesielt forsiktig med softis i utlandet, siden disse maskinene ofte er uhygeniske, og i utlandet er det mange bakterier norske kropper ikke er vant til.

Skrevet

Soft-is er ikke anbefalt til barn under tre år fordi du kan bli alvorlig matforgiftet av bakteriene som florerer i de maskinene.... De skal renses så ofte, men det er en jobb som krever timer med overtid i uka så det er mange som slurver.

Jeg ser litt ann stedet jeg kjøper soft-is, i de lugubre gatekjøkkene kjøper jeg pinne is.

Skrevet

så lenge maskinen er ren er det ingen fare, men om de som vasker har slurvet med vask og egen håndvask blir det fort koliforme bakterier som ofte fører til "dårlig mage".

så se an stedet du kjøper på du...

Skrevet

før du er så serkastisk og nedlatende i din tone, burde du kanskje sjekket at de softismaskinene ikke alltid har like gode bakterier i seg, anonym 1600.. du er tragisk som skal være så frekk, og i tillegg ikke gir korrekt info.. bakteriene i softisen kan faktisk gi matforgiftning, pga de maskinene tar laaaaaaang tid å rense, og må renses ofte, og mange gider ikke det. SKJERP DEG ANONYM 1600

Skrevet

Jeg har spist softis mange ganger som gravid og ingenting skjedde med meg.

Skrevet

Jeg ville ha sett ann stedet litt. Er det mange som handler og det virker rent og pent så ville jeg ikke hatt noen motsetninger mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...