Gå til innhold

Er dette hemoroider?? Noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og kvier meg for å gå på do.. Kjenner at det gjerne hadde trøngtes, men det er så sinnsykt vondt enkelte ganger!!

Noen uker etter fødselen fikk jeg plutselig hardere avføring og da kjenner jeg at jeg sprekker opp litt i åpningen. Det gjorde det noen ganger i svangerskapet også. Det som da er problemet, er at når jeg da må på do igjen dagen etter og dagen etter så rekker det ikke å gro.. Kjenner at det sprekker opp igjen på nytt.

Har ikke hatt hemoroider før, og tror kanskje ikke at det er det nå heller.. Kjenner ikke noe rundt åpningen, som mange beskriver det. Slike åreknuter osv. har jeg ikke kjent noe til. Men når jeg endelig har fått presset den jævli store, harde kabelen ut (sorry detaljene), så kommer det litt friskt blod på papiret.

Det er nå 6 uker siden jeg fødte. Skal snart på kontroll, så kan jo høre da.. Men ville bare høre her først. Noen som vet hva jeg kan gjøre med denne harde avføringen også? Noe man kan ha i seg for å forhindre dette??

Velger å være anonym her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt hende at det er innvendige hermorider.

Skrevet

Hmm..Kan jo hende det ja. Om de kan være der også så.. Pokker så kjipt! Trodde jeg slapp unna det der jeg..

Men problemet er jo den harde avføringen, den må jeg gjøre noe med!!

Det er så ille at når kabelen kommer nedover, stopper den opp og spiler i åpningen lenge før den kommer ut..Kan sitte der å pese fordi den sprenger på! Må nesten le nå, for det minner jo litt om en fødsel!:P

Skrevet

Dette høres ut som en analfissur; altså en sprekk i endetarmen som ikke rekker å gro mellom hvert toalettbesøk, og dessuten forverres av hard avføring.

Dette bør du absolutt gjøre noe med før det blir for ille, for forrige gang jeg var plaget med dette, fikk jeg også spasmer i muskelen, samt intens verking og væsking fra sårene, og jeg hadde noe inni hampen vondt stort sett døgnet rundt! Det var helt grusomt, og varte leeenge (mange måneder).

Løsningen for meg ble Vi-Siblin, ett granulat som røres ut i vann. Ta masse av det de første dagene, helt til avføringen blir helt myk, og det ikke gjør vondt lenger. Bruk da bare en vedlikeholdsdose daglig. Noen bruker lactulose, men jeg fikk bare masse luft i magen av denne. Bruk den typen du trenger.

Sike fissurer har en tendens til å komme igjen og igjen og igjen,,,, dessverre. Jeg har hatt flere runder, men er flink til å starte opp med mykgjørende med en gang jeg merker noe igjen.

Tror hormoner og fødsel endrer litt på ting og tang, slik at magen kan bli hardere enn vanlig.

Lykke til!

Skrevet

Oi! Kjenner meg veldig igjen her ja:) Har akkurat det samme selv. Trodde det var innvendige hemmoroider jeg, uten at jeg egentlig har noe greie på det. men har hatt utvendige før og det kjentes lignende ut, bare at nå kan jeg ikke kjenne noe på utsiden. (hehe...mye detaljer her ja) Tenkte å høre m legen neste gang jeg er der. Nå har jeg heldigvis ikke så hard mage, så da går det ganske greit, selvom det gjør vondt når det sprekker opp litt.;) Har begynt å ta en skje malt når jeg gir det til lillejenta vår. Vet ikke om det har like god effekt på voksne som barn, men føler at jeg har bedre fordøyelse nå hvertfall. Men spør legen når du er der på kontroll. jeg vet akkurat hvordan det føles hvertfall!

Skrevet

Ah, sier du det Grolla! Håper du har rett!

Men hvordan oppstår disse fisurene da? Er jo forferdelig vondt ja.. Vil gjerne sørge for at avføringen er myk hvertfall!!

Takk for svar, på nok et innlegg om dette er hemoroider eller ikke..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...