Gå til innhold

bytte ut stil i stua??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har nettop kjøpt oss ny leilighet, og vil bytte ut stilen våres...Nå har vi afrika/buddha-stil, mye mørke møbler...men vil ikke ha den stilen lenger.. vil ha no "renere". Noen som har non forslag, ev. linker til møblement?

jeg har et mørkt rococcohjørneskap som er arvegods fra min morfar som jeg vil ta vare på, så gjerne noe som kaaan passe til det?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut mollysheaven.no

jeg liker godt litt nostalgi og romantikk.. Har selv mørke møbler...

men har gjerne hvite duker osv...

Skrevet

det kommer jo ann på hvor mye du vil bytte ut da.. jeg har også mørke møbler, men har lyse vegger, og jeg føler jeg forandrer stil ofte, bare ved små enkle knep, som fks, noen ganger går alle duker, lys, gardiner osv i turkis, så kan jeg bytte til lime, så lilla osv osv...også mye man kan gjøre med gardniner, vanlig gardiner og panelhøyder er jo veldig forskjellig... men er du villig til og bytte ut alle møblene dine? vist jeg skulle gjort det vat jeg åssen stil jeg skulle hatt, hehe.. jeg syntes de hvite gammeldagse møblene er kjempe fine å:) men generelt er det så mye fint, så ikke lett, hehe

Skrevet

Jeg har type romantisk lys, type chabby chick stil. Friske lyse blomster. Elsker Green Gate, Laura Ashley. Litt Lexington også. Bare sitte sammen masse som du finner. Nødvendigvis ikke hndle aaalt på ett sted slik at leil din blir "ett komplett sett". Er så flott også med store bord!!! Ja gammeldagse hvite ting. Noen åpne løsninger men der må det stå få ting slik at det ikke ser opphopet og rotete ut. Så gøy da. Vi er på jakt etter ny leil og gleder meg masse til å kunne gjøre mye nytt!!!

Lykke til =)

Skrevet

Det kommer nok til å ta en stund før jeg får alt slik jeg vil ha d da:)

Jeg er egentlig veldig glad i romantisk, hvite/lyse møbler, lette farger og blonder..meeeen, jeg har en veldig mannemann, og han vil ha svart skinnsofa, stereobenk i glass, og anlegg fra hi-fiklubben...så å finne noe som skal stå i stil til det...deeet er det jeg syns blir vanskelig! og jeg hater forresten heelt rene glassflater(støvsamlere delux!!)

Men jeg finner nok ut av det etterhvert får jeg håpe=) men har tatt imot tipsene deres med stor interesse, og takk=) skal sjekke ut den linken din ogsÅ=)

Skrevet

Har mørk stil selv, og har begynt å bli litt lei. Tenkte jeg skulle male et par kommoder/sjenker lyse, og beholde noe av det mørke. I tillegg tenke jeg å kjøpe løse, lyse stoloverkast til spisestuestolene som er mørkt skinn. Også skal jeg kjøpe lyst flossteppe til salongteppe i stedet for det grå vi har nå + litt andre lyse detaljer som lamper, rammer o.l. Liker å ha litt farge innimellom, og nå som det er vår går det i lime.

Skrevet

Ja det er jo mulig å male det dere allerede har.. Kanskje i lysere farger, hvis det er det du vil ha... Har gjort det selv, genialt egentlig!

Skrevet

store mørke møbler er ingen hindring for ei lys stue! pakk vekk alle mørke pyntegjenstander, dilldall, gardiner og duker og gå for:

lyse vegger/hvite lister, hvite duker og lampeskjermer, friske blomster og grønne planter, lette, lyse gardiner, en fargeklatt eller to(et bilde, noen puter), andre detaljer i hvitt(store kubbelys, vaser, bilderammer) og et tykt lyst teppe kan myke opp og lyse opp de mørkeste møbler;)

synes hvitt og grønt( i alle nyanser) er perfekte farger for å gjøre en mørk stue lys og myk;)

men den tvbenken typa di vil ha... tror jeg hadde kasta gubben ut før jeg hadde tatt en slik i hus... siden dere har mørke møbler kan dere jo gå for en mørk lav/lang tv-benk. da ruver den ikke så ille dersom den er lav-

har selv mørke møbler men har lyst opp hele stua ved å bruke hvitt på gardiner, duker(gjerne med mønster, puter, kubbe/stearinlys og lister. de grønne plantene mine og de lilla putene mine gjør også rommet lysere;) må a litt lyse farger rundt omkring og gjerne en fargeklatt som blikkfand slik at rommer ikke ser sterilt ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...