Gå til innhold

Hvor formelt bør man kle seg i konfirmasjon egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne en kjole jeg ser fin ut i(noen kilo for mye på feil steder..), og lurer på om det går an å ha en pen tunika og tights for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel ann på, men er jo som regel dress, bunad osv i konfirmasjoner da...

Skrevet

Bare man ser litt pyntet ut. Kan godt ha tights og fin tunkina og pynte seg litt mes et smykke o.l som passer til..

Skrevet

Det går nok helt fint =O)

Som en annen sa; Ha på et fint smykke/øredobber, pene sko ol...

Vi er bedt i konfirmasjon andre helga i Mai, og jeg har ikke sjans i havet til å få på meg bunaden!! Det er da ca 7 uker siden jeg fødte, og nå står vekta stand by, og jeg bærer på 8 kg mer enn før jeg ble gravid..

Må nok tråle butikkene jeg òg...=O)

Skrevet

Joda, det går hvis det er pent, men jeg hadde heller tatt med meg ei ærlig venninne og dratt på kjoleshopping, for hvis man titter å rett sted så er det plenty kjoler, med rett undertøy så kan man ha mange kilo på feil sted uten problemer. Finnes hold inn og push p for alt nå..og har man for mange kilo så er vel ikke tihgts det jeg ville valgt heller... Hør med noen som kjenner deg godt og som tørr være rett fram...da finner man for noe man kler, som man selv ikke tror man kler. LYKKE TIL!

Skrevet

Takk for svar. Kanskje jeg skulle prøve noen flere kjoler likevel da? Må innrømme at jeg ikke har turt å prøve så mange, nettopp fordi jeg tror jeg ikke kler de. Hadde vært gøy å pynta seg litt da!

Skrevet

Gå for kjole og hold-in strømpebukse.

Skrevet

Kor hen er feil plass mht kilo?

Hvis dei sit rundt livet, er det mange fine kjolar no som ikkje markerer midje

Skrevet

rundt livet ja, og jeg synes jeg ser gravid ut i alle modeller...noen konkrete tips til hvor jeg finner kjoler for sånne som meg da?

Skrevet

Jeg ser også "gravid" ut fortsatt.

Sitter over magen og på lårene....

Hvor finner vi kjoler som passer oss?

I konfirmasjon er det vell bare "pent" som gjelder. Eller pyntet, helst med bunad og dress i utg.punktet.

Det eneste som er i konfirmasjon hvis det er i kirken er jo deres "regler", ikke korte skjort eller bare skuldrer?

Skrevet

Noa noa har nydelige kjolar med empire-snitt (under bysten)

Skrevet

Tror alle har full forståelse for at du ikke er i din vanlige size, kun 7 uker etter fødsel.

Se om du finner et pent skjørt, og bruk en amme-topp/bluse over, sammen med et pent sjal og litt smykker. Det viktigste er jo at du skal føle deg vel. Det går fint an å gå med en pen bukse også i konfirmasjon.

Skrevet

takk for tips, junibarn, men jeg må nok oppklare en liten ting: jeg har ikke født for 7 uker siden...(kanskje du blander meg med noen andre) Jeg har rett og slett ingen unnskyldning for min relativt store mage! og da er det jo ikke fullt så sjarmerende?

5-dagers slankekur mottas gjerne...Lov å være optimist!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...