Gå til innhold

Flere enn meg som er redd for å miste ?!


britto87

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt å bekymrer meg å er kjemperedd for å miste.. Uten noen egentlig grunn.. Verken mamma, mormor eller svigermor har noen gang mistet, å alle prøver hos legen var svært posoitive å bra! Men alikevell, jeg er redd.. Når er det vanligst å miste? Er det bare i uke 7-8`? Er liksom de ukene flest mister føler jeg. Mister alle en eller annen gang? Går inn i uke 8 torsdag! <3 Er førstegangsgravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men spontanabort trenger ikke være arvelig, det er like vanlig at andre som ikke har det i familien, mister.. men det er ikke vits å gå å bekymre seg, heller tenke positive tanker, selv om jeg vet at det ikke er lett.. Du kan jo gjøre ting for å forebygge, slik som å IKKE DRIKKE eller IKKE RØYKE (man bestemmer selv, men det er en faktor som i hvertfall har stor betydning på å forhindre spontan abort) hold deg unna spekemat (salami, skinke, osv. osv) og forskjellige oster (fks muggost) bare et tips =) å hvis du har katt fks. med innekatte do , bør man ta på hansker å vanske hendene GODT etterpå, pga.Toxoplasmose som, er en infeksjonssykdom forårsaket av parasitten gondii, dette kan finnes i avføringen hos katter. Parasitten finnes i jord og sand også. Risikoen for å bli smittet under svangerskapet er liten, men for å være på den sikre siden anbefales likevel gravide å være ekstra forsiktige.

 

Gravide bør også unngå å spise kjøtt som ikke er gjennomkokt eller –stekt. Gravide

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig redd for å miste den lille spiren, er gravid for førstegang jeg også og vil så fryktelig gjerne at den lille skal vokse opp.

Er glad for hver morgen jeg våkner med kvalme....hihi.....høres litt merkelig ut, men da vet jeg ihvertfall at det fortsatt skjer noe i kroppen min og at alt forhåpentligvis er som det skal ;o)

 

Masse lykke til videre, det kommer til å gå så bra så, vi får bare prøve å tenke possitivt, også får vi være flinke til å støtte hverandre her inne på Barn i magen =)

 

 

Når har du termin forresten?

Tror vi er ganske like langt på vei, jeg har termin rundt 26 des.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK for svar! :o) Jeg har termin 20 desember! <3 Både ifølge legen å her inne ! ;o) Gleder meg.. Jeg har jo da INGEN symptomer, ekkelt.. Glemmer jo at jeg er gravid! ;p Ny kontroll med UL 2 juni! <3 Tiden går sakteeee.... Jeg har ikke katt, og har ikke drukket i det hele etter jeg ble gravid, røyk har jeg heller aldri prøvd. Så jeg er ganske sunn vil jeg si! ;o) hehe.. Spekemat å sånn har jeg også holdt meg unna. Så holder ikke spiren min seg fast, da skjønner jeg ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også livredd for å miste. Går å tenker på det nesten hele tiden. Mitt største mareritt er å miste. Ikke vært hos lege enda, da jeg fikk vite at jeg var gravid på fredag. Ifølge her inne, så har jeg termin ca 26desember jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan trygt si jeg er redd. har mistet allerede 2ganger. så vær gang jeg er på do må jeg se på papiret etter blod. å legger meg ned me en gang jeg har litt vondt en plass. menmen. prøver å tenke positivt.:)

 

du har forresten termin på bursdagen min britt87:) har 22 selv da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvordan er det å ha bursdag i desember? Hehe! ;o) Samboeren min synes litt syns i den lille.. Særlig året han skal bli atten! :o) Men, jeg syns demeber er en vakker måned! Håpr han kommer 20 da, litt bedre det enn julaften! ;p Selvom det ville blitt en kjempefin overraskelse! Gruer å gleder meg til ny ul kontroll 2 juni, tenk om det ikke er noe hjerte som slår! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal vi spise de rette tingene osv osv. Men å tro at vi reduserer alle farer for spontanabort er kanskje ikke helt lurt? For hva hvis vi mister likevel? Skal vi annse det som vår feil? Nei. Stort sett spontanaborterer man fordi barnet har kromosomfeil eller ikke utvikler seg som det skal. Sånn er verden. Og å laste seg selv for det i etterkant vil jo være meningsløst! Har mistet selv, flere ganger. Men har to også. Vi får gjøre det vi kan, og så får vi sørge hvis det ikke går som vi ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Lille Linda, jeg fikk også vite at jeg er gravid på fredag også har vi til og med termin på samme dag, så spennende =)

 

Uff i dag kom oppkasten også, uff....og jeg som hater å kaste opp mer enn noe annet, får håpe denne fasen går fort over ;o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjemperedd for å miste min lille, etterlengtede spire. Jeg mistet i uke 5 sist jeg var gravid, så nå er jeg livredd hver gang jeg går på toalettet. Jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt, men det er jammen ikke lett!! Går hele tiden å håper på flere symptomer, som en slags bekreftelse på at alt er i orden. Syns tiden går ufattelig seint.. uff, håpløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym Det er ingen som har sagt man reduserer ALLE farene for ABORT pga. at man ikke spiser riktig osv. men det er faktisk, vitenskapelig bevist... at ved å drikke fks... mye koffein, øker man faren for spontan abbort.. hvis man drikker ALKOHOL, kan barne få alvorlige skader, hvis man røyker likeså... dette er ikke noe jeg sitter å gjetter meg fram til. DET er HARE fakta!!!! alle vet at man bør være forsiktig, å det er ikke ment at folk skal klandre seg selv. MEN jeg mener, hvis man drikker under hele svangerskapet, så kan man ikke komme å klage hvis det oppstår feil, når vi er så klare over konsekvensene. Det er et liv det er snakk om, det gjelder å ta ansvar, å akkurat nå, når vi er gravide, er det vi som bestemmer hva vi vil at barne skal innta... så tenk dere godt om før dere tar en røyk, en dram osv.Så ikke kveruler, blir irritert av sånne folk som deg, for det høres ut som du mener at andre ikke skal ta det så seriøst.

La folk danne sine egene meninger! Tror du må lese litt på kosthold under graviditet.. å hva gravide skal holde seg unna...

For det er mye man kan gjøre for at et frisk barn i magen ikke mistes.

LYKKE til jenter :) å håper at vi alle kommer oss velykka gjennom svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Håpe vi alle får beholde vår nydelige lille spire! <3 Er 8 uker nå.. Nærmer seg de herlige 12! UL 2 juni :o) SPENNENDE!! Men HVOR ER symptomene?!?! Vanskelig for å tro jeg er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Anonym (1) mente det slik du tolker det. Tror hun mener at vi selvfølgelig skal la være både å røyke, drikke, muggelost, rødt kjøtt og så videre, men HVIS en enda mister den lille spiren så kan en ikke gi seg selv skylla da det mest sannsynlig beror på at den ikke utvikles som den skal og er livsdyktig.

 

Uten å ha noen som helst statistikk til grunn vil jeg anta at det nok er svært få gravide (hvis noen) som medvitende tar noen sjanser hva gjelder alt som er unyttig å innta for spirene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Alshaz!

 

Jeg tror du misforsto hva Anonym mente! Selvsagt skal man ikke røyke/drikke, spise upastouriserte oster og spekemat. Det vet nok alle vi som er her inne. Når man er her inne betyr det jo allerede at man er opptatt av graviditeten sin, og å gjøre det beste for den lille.

 

Jeg drikker ikke, røyker ikke, trener, og lever sunt. Allikevel mistet jeg min lille spire på selveste valentines day! Det er ikke rettferdig, men heller ikke noe å få gjort noe med. Det er naturens gang.

 

Nå er jeg gravid igjen, og selvsagt lever jeg så bra jeg kan for å redusere faren for spontanabort, men jeg er overhodet ikke trygg allikevel.

 

Vi får gjøre så godt vi kan, og håpe på det beste alle sammen! Lykke til jenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte fra flere av dere. Det er akkurat det jeg mente da jeg skrev innlegget. Jeg har mistet selv, flere ganger og har også to fine barn. Jeg vet hvor tungt det er å miste. Og jeg, som Rosamy synes det var urettferdig. Vi er voksne ansvarlige mennesker som selvsagt skal ta ansvar for kosthold. Men når det går galt trenger vi ikke folk som belærer oss om kosthold, eller mistenker oss for at vi ikke har tatt nødvendige forhåndsregler.

Jeg ønsker at de av oss som mister skal få sørge, og stole på at vi har vært gode nok mammaer til det barnet som ikke var levedyktig, uten å vende hver stein se om vi kunne gjort noe annerledes eller bedre. For vi er ikke herre over alt. Selv med det beste kosthold og forhåndsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) synes d har vært helt greit jeg. masse gaver på slutten av året, får nesten alt på ønskelisten:) mamma hadde egentli termin på julaften me meg da, men er gla d ikke ble d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min søster har bursdag på julaften , min bestemor på nyttårsaften ... Tror det er litt stas jeg ... gaver på sengen når du våkner julaften , og deretter på kvelden... vi andre søskene syntes det var så koselig , og løp alltid inn på rommet hennes først !!! KOSELIG!!! Og barneselskap kan jo feires litt før eller etter om man vil det.

 

18 års dagen er jo den ene gangen da... Må høre med henne hva hun syntes om det ;) hehe

 

Har selv termin ca 30 Des. Blir spennende !!

 

Lykke til med desember babyer alle sammen !! Blir litt ekstra stas i år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å miste, fordi jeg har mistet før og i tillegg har hatt spotting daglig siden uke 4. Men nå har jeg vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte så jeg føler jeg kan slappe av litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei britto87

Er redd jeg og, men prøver å tenke positivt. Det er vel ganske normalt å være redd for å miste, vet ikke om det er spesielt med første. Dette er min første. Når det gjelder symptomer, så har jeg nesten ingen. Kun trøtt og slapp. Ingen kvalme, puppene var kun ømme helt til å begynne med, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kanskje er normalt å være redd? Jeg har mange symptomer den ene dagen, neste dagen virker det som om jeg ikke er gravid. Dette skaper selvsagt en usikkerhet, og jeg begynner å lure på om noe er galt...men så blir jeg litt kvalm, og puster lettet ut:-)

 

Det er første gangen jeg er gravid, og forbereder meg på at dette kommer til å endre livet mitt for alltid. Og også det er skremmende!! Det gjelder selvsagt å tenke positivt, og jeg sier ofte til meg selv: Uansett hva som skjer, ha familien og venner rundt deg. De er der for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vet akkurat hvordan du har det.

Har 3 friske barn fra et tidligere forhold og venter nå nr 4 med min nåværende samboer.Jeg har heller ingen grunn til å bekymre meg for mitt ufødte barn men nå gjør jeg nå det.Det er en veldig vond følelse.Jeg er nå kommet over den magiske grensen på 12 uker(er i uke 16) men det hjelper ikke.Går å venter på små tegn fra den lille men kan ennå ikke kjenne noe.Skal på ultralyd i slutten av januar men jeg gruer meg mer en jeg gleder med,er så redd for at de skal finne noe galt med fosteret eller at det er dødt.Må jo nevnes at dette barnet er veldig etterlengtet og at jeg har slitt med en sjalu eks som har laget mye kvalme både rett etter bruddet og etter at jeg traff en ny mann.Tenker nok at det kan være psyken min som spiller inn og er glad for at det ikke er bare er meg som føler det på denne måten.

Håper alt går bra med deg og den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...