mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 dersom vår jente skulle bli syk over f eks 14 dagers periode, vil legen da kunne sykemelde mor eller far i den perioden? jenta vår har nå hatt diare i en uke, og var hos legen igår og han sa at vi gjerne måtte regne med å gå en uke til-... forrige uke var jeg syk oxo, så de dagene tar jeg på meg, men neste uke må vi jo bruke egenmelding på henne.... vi har sånn ca halvparten igjen hver... er ikke mange dagene igjen til høsten da.....
Fire småtroll Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Før kunne legen gjøre det, men det er ikke lov lenger... Bare hvis ungen blir lagt inn kan det gjøres, da heter det ikke sykepenger lenger, men pleiepenger. Er ungen syk mer enn de 10+10 dagene en har i året må en ta ut permisjon uten lønn.
susemor-3 små Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Legen kan ikke det. Der jeg jobber, må jeg enten flekse, ta ut feriedager eller permisjon uten lønn, når jeg har brukt opp de 10 dagene (som jeg snart har selv om det bare er april). Diare er noe dritt:-(
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 27. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2008 ja bokstavelig noe dritt og når alt kommer ut igjen, blir man ganske fortvilet.... hun har spist og drukket en del og formen er på topp, men bekymrer meg likevel etter en uke med diare.....
susemor-3 små Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Jeg skjønner. Lille prins her har vært veldig mye plaget med diare i perioder. Gruelig slitsomt. Men det er bra hun spiser og drikker en del - da får hun krefter. Da min var veldig slapp, gav jeg han solbærsaft blandet med ørlite farris slik at han fikk både sukker og salt i seg. Det har gått nesten ukentlige runder med diare i barnehagen i vinter. Jeg er bare så lei:-(
Trenger hjelp!! Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Har du en snill lege kan han sykemelde deg..
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Ungen trenger ikke vært innlagt for at foreldrene skal få pleiepenger. Har selv fått pleiepenger pga sykt barn i en periode. Men hva som er kriteriene for å få det aner jeg ikke.
Bøggly Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 ...men arb.giver kan nekte å utbetale sykepenger (lønn) allikevel (hvis de skjønner hvorfor legen har sykemeldt deg, da dette ikke er sykemeldingsgrunn)............
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 ... og legen kan miste retten til å skrive sykemeldinger og bli anmeldt av nav....
Trulte76 Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 man kan søke om å få flere dager. En på jobben hadde ei datter som var mye syk, han og samboeren fikk flere sykedager hver pga det..
Trenger hjelp!! Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Det kan han,men samtidig så kan ikke nav vite om jeg har eks bihulebetennelse,da får jeg alltid en ukes sykemelding..Nav kan jo ikke vite om det er meg eller barnet som er syk,hvis ikke noen sladrer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå