enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 det er greit at de blir glad når jeg kommer hjem altså, men har de ingen grenser, jeg kan ikke gå på do og tisse engang, uten at de er helt i hundre over at mamma er tilbake!!! Fa.. da, jeg har jo ikke vært borte engang, og isåfall om de ser på det som og være borte, så er det snakk om i 1 min! (ja jeg vet hunder ikke her tidsperspektiv sann som oss, men halloooooo?) de fotfølger meg, sitter jeg ved pc ligger de i sirkel rundt stolen min, ja jeg kan be de legge seg et annet sted, men da kommer de som et snikende ulteppe tilbake igjen når jeg ikke ser de! reiser jeg meg opp, så spretter de opp og løper mellom bena på meg for og følge etter, igjen ja, jeg kan be de legge seg og bli der, men da ligger de og piper til jeg kommer tilbake... han minste har liksom sin egen plass på et pledd i 2 seteren, jeg sitter alltid i 3 seteren, og han benytter en hver anledning til og prøve seg, jeg ber han lege seg på plassen sin, ja han gjør det, men etter 5 min er han i 3 seteren, jeg ber han gå tilbake, ja han gjør det, men 3 min senere er han der igjen... og jeg holder på og gå fra vettet, de får kos, så det er ikke det som er problemet, det er bare det at de får kos på mine premisser, og gjerne skulle hatt det på sine. og jeg orker ikke jeg as, jeg får jo aldri sitte i fred! vist jeg fks går inn på soverommet for og legge noe klar i skapet, ja de ligger de utenfor døra og piper... seriøst liksom, de tar vel av litt her??? sorry, måtte bare få ut litt frustrasjon!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Kan rett og slett være fordi du er gravid. Mange hunder (som regel tisper, men kan og skje med hannhunder) blir voldsomt beskyttende, kosete, nærgående, avhengige osv hvis matmor er gravid. De føler behov for å hjelpe deg, og ta vare på deg og passe ekstra på deg. Husker tispa vår ble sånn da jeg gikk gravid sist. Jeg holdt på å klikke til tider, for det kan bli litt mye, men de mener det bare godt. Det er deres måte å passe på og beskytte deg på. Her gikk det over etter fødselen, men jeg merker fortsatt at vi har et "nærmere" forhold i dag.
Nesta_L med guttebebis Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Artig det Solskinnsbolla forteller, det visste jeg faktisk ikke :-) Til HI, får de nok mosjon?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2008 veldig logisk det solskinnsbolla sier, og jeg har hørt det før, men greia er bare det at de er sann uansett, var sann før jeg ble gravid å.. han ene var med meg i forrige svangerskap å, men han bare er sann... de rett og slett fotfølger meg uansett! Nesta_L med spire det har heller ikke noe og si på mosjonene, for det er ikke noe forskjell på det om vi har vært mye borte en dag, så de bare har fatt en skikkelig tur, eller om vi har vært hjemme hele dagen, og vært masse ute osv! vi kan være 2 timer i skoen+ trene, men trur du det hjelper? ja de får litt mindre mosjon nå, fordi jeg ett og slett ikke eier overskudd, så jeg hadde skjønt om dette begynte nå, men de er sann hele tiden! de er rett og slett bare sykt avhengig trur jeg, men jeg klikker snart, er så slitsomt og ha det sann!
Nesta_L med guttebebis Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Uff, synes jeg merket litt fiendlighet til meg, men jeg mente det ikke på en slem måte. Jeg bare husker at mamma sin hund blir smågal hvis den får litt mindre mosjon en dag enn den vanligvis får :-P Men jeg vet ikke hva det er med hundene dine hvis de alltid er sånn. Er vel bare litt for glad i mammaen sin ;-) Du kan jo stenge dem inne i et separat rom når de blir for slitsomme. Ikke slipp dem ut hvis de piper.
godiva med 3 gull Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Jeg lurer litt på hva slags hunder du har jeg.. Og vil mene du har et lederskaps "problem". Og siden det er såpass irriterende for deg som det er, noe jeg skjønner godt! Ville jeg absolutt fått endret på det. Det er ikke umulig, og tar heller ikke spes lang tid.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2008 Nesta_L med spire sorry, det var virkelig ikke ment fiendtlig...jeg beklager vist det virket sann... jeg sitter her med vonde kynnere, skikkelig forkjølelse og feber+ "slitsomme" hunder, så er litt sliten, så mulig jeg skrev litt krast, jeg må bare beklage, var ikke sann ment, ville bare frem til at jeg trur ikke det er mosjonen det går på sorry igjen,var ikke sann ment:) kan helt sikkert stenge de inn, men syntes liksom ikke det blir helt riktig heller, for er da redd jeg hadde måtte stenge de inne hele tiden, hehe.. skulle bare ønske det var en logisk forklaring på hvorfor de er så "klengete" Jeg har alltid lagt merke til at dyr har en tendens til og "komme til meg" så det er jo ikke negativt heller, er bare det at det blir litt mye... fks her om dagen var jeg og så på nye leiligheten til en kompis, og hun som eier huset der har hester, så jeg spurte om og få se på de( er heste jente) og jeg kom inn i stallen der, og den eneste hesten la hodet på skulderen min, og begynte og klø seg på meg osv, så sier hun eieren at det var rart og se, for han var egentlig litt sær mot fremmende, han pleide og snu seg unna, og ikke søke noe kontakt da.... var jo morsomt og høre, men hva er det med meg liksom? hehe... kanskje jeg har et skjult dyre talent(kan dyrespråk el noe) men da er det rart bikkjene mine ikke skjønner at de er innpå slitende, haha... neida, bare tuller, bare lei av og "gå og trå på de hele tiden"
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2008 godiva mamma til 2 jenter da vil jeg gjerne høre hvordan du mener jeg kan endre på det:) greia er at de stort sett aldri hører på noen andre meg, så jeg vil helt klart se på meg som dems leder! men jeg tar gjerne imot råd til hva jeg kan gjøre med de!! den er snakk om en riesenschnauzer og en bison frise, den bison frisen kom inn i mitt liv 8 år gammel, (da jeg ble sammen med sambo) og han trur at det er det at han er en veldig "jente" hund, han hadde forandret seg fælt da han flyttet fra eksen sin, og ble veldig fort knyttet til meg! riesenschnauzeren har vært min fra han var 8 uker, og har bare alltid vært sann. han hører stort sett bare på meg, men hører på sambo, brutter, el mamma vist jeg ikke er der!! men kom gjerne med hvordan teknikk fu ville brukt:)
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg forstår godt at du er litt sliten nå og ikke orker de lange turene, du sier også at hundene dine har vært slik lenge. Jeg vil bare anbefale litt "hjerneføde" for dem, noe du kan organisere fra sofaen. La de bruke seg i små søke øvelser inne, lær de en og en, en eller annen liten sirkuskunst e.l., Jeg tror ikke dette går på lederskap, men mer hva slags tilbud hundene får. For all del steng de gjerne inne eller ute for seg selv en periode innimellom slik at du får hvile uten å ha de hengende rundt deg. Har nemlig erfaring med dette selv, men så har jeg border collier og uten hjernetrim så er de FULLSTENDIG HÅPLØSE og jeg har lyst til å legge meg rett ned å grine når de begynner å mase om min oppmerksomhet. Hva slag rase er det du har?
babygullz <3 vilde Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 tispa mi er også sånn. Hver eneste gang jeg reiser meg fra stolen/sofaen, hiver hun seg opp og følger med. Står og tripper og er helt hyper...kan ikke få nok kos, og kan ikke få se på meg nok...
godiva med 3 gull Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Hei igjen. Først vil jeg bare si at jeg har schnauzer selv, så jeg vet at de gjerne påtar seg lederskapet i familien uten at det nødvendigvis merkes som særlig negativ adferd. De krever jo som kjent endel, både mosjon, hjernetrim og en fast, men vennelig hånd. Jeg ville begynt med noe så enkelt som at du ALLTID går først ut/inn døren, først opp/ned trappen, be hunden sitte mens du åpner bildøren om dere skal ut å kjøre, og ikke hoppe inn før du gir beskjed. Min første hund (hannhund jeg hadde for 17 år siden) var som din er. Den var "syklig" opptatt av "mor" fordi jeg ikke var tydelig nok som leder. Den måtte hele tiden være med, og være der jeg var. Passe på! En schnauzer er igrunn ikke sammenlignbar med en Border collie. De er vel på hvert sitt ytterpunkt i hundeverden. Om du klarer å være konsekvent i hverdagen, pluss at den såklart må ha påkrevd mosjon, vil jeg tro du merker forskjell etterhvert. Tror absolutt ikke det er en god ide å stenge dem ute fra felleskapet. Men har du bedt dem ligge, skal de ligge. Det kan være lurt i ta høyde for 5 min i beg. Og at du da ber dem komme FØR de reiser seg selv. Da har du tatt ledelsen der også.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2008 det er bare det at han får ikke lov og gjøre noe uten at jeg har sagt det, han får ikke gå først ut døren han må sitte, jeg går ut, og sier værsegod før han får gå!, han får ikke spise før jeg har sagt værsegod, han får ikke hoppe inn i bilen osv. greia er bare at om vi driver en time med spor fks, så er han like mammadalt for det.. det er ikke det at han er rastløs, for når jeg ber han legge seg, så legger han seg, men han må liksom være med mamma hele tiden! han er ellers veldig lydig, så jeg kan heller ikke se at dette går på lederskap. ja jeg har vært hjemme med han de 2 første leve åra hans,så klart vi har blitt knyttet, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for og få han til og forstå at han ikke trenger og "sitte på ryggen" hele tiden! som sakt, jeg kan fint be han legge seg og han gjør det, men så fort jeg reiser meg så følger han etter, ja jeg er konsekvent og han må gå og legge seg igjen, men han prøver jo da og komme etter om 2 min, og uansett hvor mange ganger jeg ber han gå og legge seg, så prøver han jo igjen neste gang...
godiva med 3 gull Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 I og med at han alltid vil ha siste "ordet" vil han gjerne få bestemme at han skal være med.Det er derfor jeg mener at han ikke nødvendigvis anser deg som en klar leder. Jeg tror absolutt ikke at en hund reiser seg hver gang eieren gjør det bare fordi den liker eieren sin og er knyttet til denne. Da er i tilfelle alt jeg har lært gjennom mange år feil. Og jeg gjentar Schnauzer er en rase som er MEGET selvstendig.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2008 ja, det med at schnauzer er en stå, selvstendig rase det VET jeg, og akkurat derfor vi har godt flere lydighetskurs også, men jeg trur ikke at dett eer et lydighets problem, nettopp fordi han er så lydig på ALT annet, og instruktørene på kursene vi har gått ser hellet ikke noe på han som tyder på at han vil dominere over meg, for han viser helt klart at han vet hvem som er sjef... dette er som sagt eneste problemet!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. april 2008 #15 Skrevet 27. april 2008 Hehe, vel, vet ikke helt hva jeg skal si, jeg som har en pusekatt som vanligvis er veldig usosial...hun er blitt helt surrete nå som jeg går gravid, og henger etter meg så fort hun får sjansen (i skrivende stund ligger hun på fanget mitt og maaaaler) og hvis jeg lukker igjen døra til do så hun ikke kan følge etter meg inn, så sitter hun og mjauuuuer så sårt på andre siden. Helt rar blitt hele pusen. Tror nok hun merker at noe er i gjære ja
Fru-M Skrevet 28. april 2008 #16 Skrevet 28. april 2008 Jeg har en sånn hund. Han henger i helene mine non stop og vil gjerne være med på do hvis han får lov. Stikkordet er kroppskontakt hehe. Men...nå har det seg sånn at jeg liker det da...det er jo derfor jeg har hund. Er ikke gravid nå men kan forstå at det kan bli mye om man er syk i tillegg. Det er nok lurt å finne på noe hjernetrim,det fungerer alltid her iallfall. Pleier å sette igang noen tiltak før vi får gjester hehe.
('',)idabje87-Fødeklar('',) Skrevet 28. april 2008 #17 Skrevet 28. april 2008 haha jeg ler meg ihjel.... mammatilprinsen se til hælvete å få skjikk på bikjene dine:p hehe:)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. april 2008 hehe idabje87 pass deg, ellers blir han snart deres, hehe.. brutter hører han jo på uten og være innpåsliten, hehe! faen ass, har egentlig ikke noe og klage på de for, annet ennet de er så jævlig kontakt søkende! hehe
('',)idabje87-Fødeklar('',) Skrevet 28. april 2008 #19 Skrevet 28. april 2008 ja de er noen jævelige sosiale bikjer... hehe... selv om de ikke alltid får. hehe.. men men de kan jo ikke få det som de vil hele tiden heller da.. har du lyst på besøk så kan vi sleppe bikjene litt kanskje?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2008 ja, og spesielt når jeg oser "jeg vil ikke kose nå" haha:p bare og ta med deg den sprettende dotten din og komme det kula;) hihi! Dan og et kvinnfolk kommer, med det gjør ikke noe:p
('',)idabje87-Fødeklar('',) Skrevet 28. april 2008 #21 Skrevet 28. april 2008 har han et nyt kvinnfolk igjen?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #22 Skrevet 28. april 2008 haha, ser hva du la merke til av alt det jeg skrev... nytt kvinnfolk hele tiden han, hihi:p
Nætte;mortil2 Skrevet 28. april 2008 #23 Skrevet 28. april 2008 Ser ikke helt hvordan du kan si at du er sjef og hunden lydig når den kommer til deg hele tiden når du har gitt beskjed om å ligge/bli.. Trene litt på nytt igjen? For om det er slitsomt nå så blir det tusen ganger verre når neste lille knott kommer. At du blir sliten av det skjønner jeg jo godt, men høres uansett ut som de trenger litt strengere grenser på hva er lov og ikke.. Piping skal overses, og roses når det er stilt, ville ikke gått ut av badet/rommet før de var ferdige å pipe. Å ligge på plass til de får beskjed om noe annet er en veldig ok regel å ha. Kanskje det må terpes på bare?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå