Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er 8måneder. så kanskje få mormor og bestefar til å sitte barnevakt for første gangen. mini sover fra senest halv ni til 7 om morgenen. i den tiden så ammer jeg ikke. det jeg lurer på er om det er noe vits i å pumpe seg på byn da? har ikke så lyst til å drikke øl når jeg hører at det øker produksjonen.

her går det i ca 6 ganger med amming på dagen, har masse melk. hva ville dere ha gjort? jeg vil jo ikke pumpe så det øker produksjonen. hvor mange øl kan jeg isåfall ta for at det ikke skal øke produksjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øl øker ikke produksjonen på alle, og noen pils en kveld vil du neppe merke...

Pump det du må for å ikke få spreng så går det nok helt fint:)

Skrevet

er så usikker på dette med å dra. har ikke vært borte en eneste dag eller natt fra sønnen min:)

hvor lenge må det være siden siste drink eller øl før jeg kan amme? han har aldri tatt flaske. (men ungene gjør kanskje det når de er kjempe sultne?)

Skrevet

Du bør sjekke om han tar flaske, øve litt...

Man kan amme når man kan kjøre bil igjen er hovedregelen. Du har samme promille i melka som i blodet.

Er sikker noe med antall timer der, men husker ikke helt det ..

Ta deg en tur du, man må kommer seg tilbake til sitt eget liv også. Viktig synes jeg....

Skrevet

Tok første bytur da Nathalie var7mnder, hu får pupp om natten, tar ikke smokk eller flaske av meg, men tar flaske av sin bestemor.

Gikk helt fint.

Vil tro gutten din skjønner at det ikke er pupp å hente hos bestemoren sin!

Skrevet

Tror forresten det ikke er ølen som øker produksjonen, men det øker pga væskeinntaket ditt, og det blir da kun for den kvelden du har mye mer melk.

Skrevet

får ikke helt til den pumpingen jeg:(

Skrevet

Har du pumpe?

Jeg brukte bare å håndmelke meg når jeg skulle ut, bare for å lette på det verste trykket...

Skrevet

ja har håndpumpe. synes det er litt vanskelig. hvor mye og hvor ofte må en pumpe?

jeg ammer jo aldri mellom 20:30-7:00.

Skrevet

Trengs bare hvis du får brystspreng eller begynner å lekke... Er litt udelish på byen :P

Fikk det bare til hvis jeg hadde skikkelig full tank, og fikk da ut akkurat så mye at det letna trykket,....

Skrevet

men når han er 8 mnd da spiser han vel litt grøt også? så da får han jo i seg mat uansett om du ikke ammer han. da kan han i såfall få grøt til frokost og mormor og morfar kan prøve å gi han flaske med litt melk ev vann i..

om han ikke spiser grøt så ville jeg deffinitvit prøvd å gi han flaske før du drikker. om du tror han tar det om han blir sulten nok så får du prøve å få noen til å gi han det mens du er borte noen timer. hadde ikke tatt sjansen på å håpe på at han tar flaske så kan du ikke amme på noen timer pga at du har drukket... da hadde jeg vært helt hysterisk selv iallefall

Skrevet

gir han alltid pupp klokka 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...