Gå til innhold

Svangerskapskløe???noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter åh 20 dager igjen til termin 17 mai deilig,MEN jeg klør meg ihjel overalt har fått rekvisisjon så skal og ta blodprøve i morgen,men er det noen som vet hva er svangerskapskløe er, er det farlig?Kan det føre til noe????

Lykke til alle jenter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann..jeg hadde svangerskapskløe me min første,men fikk d da heilt i begynnelsen av svangerskapet,holdt på å bli gal av å klø:(

jeg smurte meg med ren aloverakrem å d hjalp..tror ikkje d er noe farlig!men du kan jo søket på nettet å se hva som kommer opp om d?

lykke til...vethvordan du har d:(

klem

Skrevet

Sliter selv, klør meg til blods, har prøvd alt som prøves kan, uten hell.

Har hvert hos legen å tatt blodprøver som var helt fine, lever, nyrer osv...

Kunne få restept på kløstillende, men dette er ikke å anbefale i svangerskapet.

Så nå har jeg holdt ut i 30 uker og får holde ut litt til.

Skrevet

Jeg har plagdes en god del med det for et par uker siden, var da til legen og hun anbefalte meg p dra på apoteke å kjøpe hydrokortison salve. Man trenger ikke resept for å for å få kjøpt den salven. Jeg smurte meg med den kun to ganger og nå plages jeg ikke så mye med det. Tror det kostet rundt 60-70 kr for en tube, det er verd det

Skrevet

Vanlig kløe som kommer av at huden strekker seg, kan behandles effektivt med hvitvask, som du får kjøpt på apoteket.

Men dersom du klør inni håndflatene og under pedalene, da kan det være et tegn på pre-eklampsi (forstadie til svangerskapsforgiftning).

Skrevet

Det er iallefall ikke noe som heter "vanlig svangerskapskløe" i følge min fastlege, så det er helt på sin plass å ta blodprøver, de sjekker hovedsaklig leverfunksjonen om jeg husker riktig.

Min gynekolog mente utslett og kløe kunne ha sammenheng med min veldige trege mage...(masse skit stuck i systemet...) noe som kan virke å stemme. Klødde masse i uke 30-35, de siste ukene har magen blitt MYE bedre, kløe og utslett helt borte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...