lykkelykkelykkelykke Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Jeg har hatt en del allergi nå i det siste og har trengt en del medisiner ...det som irriterer meg MEST er atjeg må dobbel sjekke om jeg kan ta medisinene... Hvorfor har vi leger ....??? Er ikke det dem sin jobb å sjekke sånt ....vite hva de skriver ut osv..... ser flere her som også har fått skrevet ut medisiner de ikke kan bruke og da ...SPØR jeg meg selv ....ER DET MULIG????? kan nesten kalle meg lege selv da ...
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Har selv irritert meg over legen for en liten stund tilbake. Fikk en resept på penicillin som jeg skulle bruke mot bihulebetennelse. Jeg gav legen beskjed 2-3 ganger om at jeg var gravid, men nyttet det? NEI!! Kom hjem og leste i felleskatalogen, og den skulle IKKE brukes av gravide. Ringte tilbake og bad dem skrive ut en ny resept som kunne brukes av gravide....var ganske irritert.. grrrr. Fikk en ny resept... Unnskyldningen fra legekontoret var utrolig nok: Legen hadde en gammel felleskatalog på kontoret... Herregud er det mulig??? Gadd ikke krangle pga den skrekkelige hodepinen..... Stoler ikke på leger. Sjekker alt jeg får av medisiner osv..
lykkelykkelykkelykke Skrevet 27. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2008 Ja ikke sant skjønner godt at du sjekker da Lofotjnta og gull nr 5 på tur .... DET skal jo ikke være sånn ....hvis det blir noe neste gang for min del ...kommer jeg virkelig til å gå i fistel,,,,jeg skal ikke gjøre legens jobb vell.....
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Skal jo ikke være nødvendig da, men hva i all verden skal man gjøre ellers....nei bare å sjekke ALT de gir oss... grrrr
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Bare for å føye meg inn i rekken når det gjelder klaging på leger: Jeg har alvorlig latexallergi og på helsekortet mitt har ikke legen skrevet det opp engang!! Her snakker vi om at jeg kan dø om ikke helsepersonell får vite om allergien... Ble veldig imponert da jeg så over helsekortet...
Maya:-) Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Min erfaring er at de på apoteket ofte vet mer enn legene, eller så sjekker de hvis de ikke er helt sikker. Jeg dobbeltsjekker alltid med farmasøyten når jeg henter resepter eller andre medisiner jeg har fått avbefalt av lege.Det burde ikke være nødvendig, men det er tryggest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå