Gå til innhold

Cocoa Butter?Noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte denne kremen i går. Den var anbefalt til gravide mager.

Jeg er veldig plaget med klø på magen så jeg måtte bare prøve den.

Jeg tok den på meg i går etter at jeg hadde vært i dusjen, og jeg har ikke klødd meg noe på magen siden. Utrolig deilig.

Noen andre som har prøvd den?

Hu som sto i kassa sa at den hindrer at det kommer frem strekkmerker og.. Noen som har erfaring med det og?

Håper på noen svar hvertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg prøvde den i forrige svangerskap, og den lindret kløen litt husker jeg. og da var alt bedre enn ingenting, for klødde som en gal :)

at den forhindrer strekkmerker stemmer nok ikke. jeg har vært hos forskjellige leger angående det, siden jeg siden puberteten har fått lett slike... mange reklamerer med at diverse kremer og salver hindrer strekkmerker, men ingen gjør det. fint å ha myk og fin hud, men strekkmerkene kommer ikke utenfra, og det er, desverre for noen men heldigvis for andre, individuelt og ikke alle som har anlegg for å få så mye av det :)

Skrevet

Den fra Bodyshop?

Den eeeer så god! Jeg brukte coconut butter før jeg ble gravid, men cocoabutter ble anbefalt av mange her inne pga essensielle fettsyrer som skulle hindre strekkmerker...tror ikke den hjelper mot de dypeste strekkmerkene, men mot de ytterste kan jo være mylig...er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Strekkmerker er delvis genetiske i allefall.. Cocoa butter er den body butteren som inneholder mest essensielle fettsyrer som gjør huden mer elastisk om man anvender det regelmessig. Man kan aldri helgardere seg mot strekkmerker i svangerskap. MEN man kan hindre at de vises like godt ved å smøre seg. ingen som smører seg ville dessuten visst hvordan det hadde gått uten produktet .-) Og massasje er alltid behagelig, både for deg og barnet, og for far hvis han deltar i smøringen :-) Har selv merket at denne kremen lindrer kløe ja.. Klør noe forferdelig på føttene når kvelden kommer.. Da er det innmari behagelig å legge føttene opp i fanget til min kjære og få deilig massasje med cocoa butter :-)

Skrevet

jeg fikk denne av ei venninne, som anbefalte den mot strekkmerker. Jeg brukte den hele svangerskapet, og hadde ingen strekkmerker! Men så var jeg ikke så fryktelig stor heller..... tror det viktigste er å smøre og holde huden fuktig ;-) Men tror nok jeg kommer til å kjøpe denne i dette svangerskapet også!

Skrevet

Ugh, ja, men den lukter jo helt grusomt!! :-/

Kjøpte både butteret og lotionen, men har bare klart å bruke den 2 ganger. Så nå ligger den i baderomsskuffen min og støver ned, lotionen har ikke jeg åpnet engang!

Skrevet

hmm;) hørtes jo bra ut dette da! det er den fra bodyshop, eller? selv bruker jeg lavera sin hudolje etter hver dusj/bad. melk oh honning lukt, mmm. ei veninne av meg var ganske svær når hun gikk gravid og brukte denne og ikke et strekkmerke på henne i hvertfall. dette med strekkmerker tror jeg er veldig forskjellig fra person til person da, kommer jo litt ann på hvor mye man legger på seg osv. men det er alltid lurt å smøre magen! man blir mye tørrere når man blir gravid.. omega 3 er også viktig, den kan hjelpe en del på huden også. vi får bare prøve, jenter;) ingen strekkmerker så langt i hvertfall, hehe..

Skrevet

Jeg har brukt den i begge mine tidligere svangerskap. Og har minimalt med strekkmerker. OG magen min vokste veldig veldig!!

Jeg smørte brystene mine også, og var heller ikke noe særlig sår når jeg skulle begynne og amme. Litt vondt var det de første dagene, men ble ikke noe særlig sår.. Vet ikke om det er grunnen til at jeg smørte meg, men er vel verdt ett forsøk? Kan jo ikke skade tenker jeg??

Så denne gangen smører jeg meg igjen. Kjenner også andre som har brukt denne kremen og ikke fått strekkmerker. Jeg smører meg hver dag. Kanskje også to ganger til dagen..

Skrevet

miraclewhip *27. uke* jeg syns heller ikke denne luktet no godt, men kjøp shea butter... er den litt lysere... den har samme kakao greier i seg, med samme virkning, bare en myyye bedre lukt!!! kunne sniffa på den dagen lang!!! bare en anbefaling for de som ikke orker å lukte kakao all day =)

Skrevet

Takk for tipset, ღBabyBenzღBaby i magen! :-D

Kanskje jeg tilogmed får byttet den lotionen som jeg ikke har åpnet ennå.

Skrevet

Tusen takk for alle svar jenter :)

Da fortsetter jeg å smøre meg med denne kremen :)

Ble enda mer positiv på denne kremen nå gitt..

De hadde en stick der og som det var MYE mer coca i og den var vist kjempe super mot strekkmerker.. Men selvfølgelig FØR de kommer..

Hu i skranken fortalte at det var ei gravid dame som hadde brukt denne "sticken" på magen og hu hadde ikke fått et eneste strekkmerke på magen, men hu hadde fått på lår og armer. For der hadde hu ikke smørt seg inn..

Jeg tenkte jeg bare skulle holde meg til kremen.. Smører meg godt inn med denne, så den må jo hjelpe masse den og :)

Skrevet

Den er så god!!!! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...