kattungen Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Fikk høre under forrige svangerskap at gutter var mer aktive i magen, at man kunne kjenne spark tidligere hvis det var gutt. Forrige gang kjente jeg bevegelse fra uke 14, denne gangen allerde fra uke 12. Og denne er like aktiv som forrige:) Så bør jeg vel tippe at det er en gutt til denne gangen:) Har noen av dere hørt/erfart noe liknende?
jinte1983 Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 hei du det er sååå deilig å kjenne liv jeg har ikke hørt noe om det der, men kan godt hende. men jeg veit at når man er flergangsfødende ofte kjenner liv før enn første gangen, fordi man da kjenner følelsen og vet hvordan det er. førstegangsfødende tenker ofte ikke på at det de kjenner er noe annet enn luft i magen eller andre ting, og alt er jo for dem helt nytt og ukjent. mens vi som har født før ofte med en gang vet hva det er. og den følelsen er så ubeskrivelig herlig , ikke sant!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Hei. Ville bare si at mine to jenter var mere aktive i magen min, enn de to guttene...
Lunis Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Begge mine er gutter. Men veldig forskjellige i sparkeaktivitet. Den første kjente jeg ikke bevegelser fra før i uke 21-22. Kjente ham ikke hver dag før i uke 25-26. Der var morkaka på bakre vegg, så det skulle ikke ha vært noe hinder heller..Han var generelt sett rolig i magen hele svangerskapet. Han jeg bærer på nå, tror jeg at jeg har kjent siden uke 11, helt sikkert kjent fra uke 16, kjent tydelig utenpå fra uke 19, og hver dag fra uke 21. Han er tydeligvis en liten propell.. Her er morkaken på framsiden, men det har tydeligvis ikke hindret han her..
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Hei! Er førstagangs så jeg har ikke akkurat mye erfaring annet enn med lille nurket i magen min Kjente liv ganske tidlig, og er nå 27+3 og kjenner MYYE liv hver dag. Hun er kjempeaktiv og sparker slik at hele magen hopper! Hehe.. Utrolig artig!
kattungen Skrevet 27. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2008 Ja, uansett veldig koselig å kjenne liv selv om det tydeligvis ikke sier noe om kjønnet ettersom jeg ser her. Da får jeg vente å se om guttefølelsen stemmer denne gangen, skal på UL på tisdag og er i uke 18 nå Lykke til og takk for at dere delte erfaringer med meg:)
Trulte76 Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Nei stemmer ikke..jeg har to jenter og venter en gutt nå. jente nr 1 var veldig aktiv, jente nr 2 var utrolig stille..og denne gutten er midt i mellom de to jente nr 2 kjente jeg liv tidligere enn gutten som jeg venter nå..2 uker tidligere sånn ca.. nr en kjente jeg liv uke 16 nr 2 uke 12 (sikkert for jeg var 2.gangs) nr 3 uke 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå