Gå til innhold

Blir man mindre sosial på slutten av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler det slik iallefall, I helga har vi hatt besøk av min svoger og hans kjæreste. Føler at jeg er småsur og ekkel inni meg, men prøver jo så godt jeg kan å skjule det. Synes det er slitsomt med besøk nå, er tre, fire uker igjen og jeg har bare lyst å sulle rundt i min egen "baby verden"..Tenker jo mye på fødselen også. Føler liksom at jeg har behov nå som virker "snålt" på folk som ikke har barn selv..Kan liksom ikke bare velte meg ned på sofaen når som helst når det er folk her..Osv.Uff, ble mye klaging dette her, jeg er jo vanlighvis veldig sosial og glad i gjester, men akkurat nå er de liksom litt i veien..:/ Merkelig dette her . Flere som er litt sånn nå for tiden, hadde vært innteressant å vite:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok mindre sosial ja, men mest fordi jeg rett og slett er ufattelig trøtt og sliten hele tiden nå på slutten. Kan gjerne være på besøk/ha besøk, men "tåler" mindre enn før.. greier ikke sitte for lenge, og blir fort trøtt. Forstår hva du mener med "nå er de liksom litt i veien", og tror det er ganske normalt nå på slutten.

Med tusen tanker i hodet, og alt man skal rekke å få gjort før barnet kommer, så blir man nok ganske asosial, og føler at man ikke helt har tiden til å bruke på venner som før...

Skrevet

Jeg syns ikke jeg var noe mindre sosial i det hele tatt, var fortsatt like aktiv både i jobben og hjemme, men alle er forskjellige. Det er dager jeg ikke orker folk hjemme, gravid eller ikke, så jeg syns du skal si ifra til han du bor med at du ikke orker besøk, så dere begge sier det til gjestene. (Da blir det ikke "din" feil at de ikke kan komme).

Dere får nok masse besøk når babyen har kommet, og det er viktig med tid for deg selv så du har energi til andre ting.|

:-)

Skrevet

De jeg måter jevnlig er det greit å vere sosial med. Men kvier meg for de jeg ikke har sett på en stund. Er så lei den "Å så stor du har blitt", "du ser jo ut som du skal føde når som helst". Også klapper de meg på magen som jeg var en hund. Er trøtt og sliten med liten tålmodighet og føler meg som en flodhest!

Skrevet

Jeg blir mindre sosial i hele svangerskapet jeg. Er ganske trøtt hele tiden og har ikke så mye å gå på. Og så er det så mye å tenke på - er liksom litt selvopptatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...