~Maja Mor~ Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Virker sånn i min krets. Men i ukedagene er det aktiviteter, på besøk/ha besøk osv. Så jeg syntes det er greit at hun får gjort mesteparten av leksene i helgen. Så sant vi er hjemme da. Tar ikke med lekser på tur.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Jepp, her er det lekser i helgene! Men mest fordi jeg er en "sistelitenlatsabb"
~Maja Mor~ Skrevet 27. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2008 Hun får leksene på torsdag, så vi har hele uka på oss. Men det blir for mye pes å gjøre alle i uka.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Vet det er mange av mine elever som også gjør lekser i helgene, de får ukeplanen på torsdager. Prinsippielt er jeg motstander av det, jeg mener at helgene skal være leksefri sone, men hun jeg deler klasse med er ikke enig, og jeg gidder ikke å krangle.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 her gjøres lekser tirs og torsdags etterm, da er de tre småsøsknene hos pappan sin å vi får "fred" hehe.. ikke sjans om det er mulig når de er hjemme nei.. men jeg er så "heldig" å ha gutter som har lett for å lære, så leksene er kjapt unnagjort! takk og lov!! )
hit og dit Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Eg har ikkje unge i den alderen da, så eg kan berre svare ut ifra meg sjølv. Lekser vil eg prøve å holde til uka. Eg liker å ta vare på helgene som fri. Dette har blitt viktig for meg etter å ha jobba i turnus og då mista heile helgefølelsen. For tida eg er student, og les for det meste kun i helgene, men det er ikkje frivillig.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Vi får ukeplan på fredag, men gjør ikke lekser i helgen. Kun hvis hun har vært syk så det er noe vi må ta igjen. Hun går i fjerde klasse og jeg er overrasket over hvor lite lekser det er egentlig..... så de er rimelig fort gjort på ukedagene.
~Maja Mor~ Skrevet 27. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2008 Har også en i 4 klasse. Men hun har masse lekser desverre. Og hun er ikke så veldig glad i å gjøre lekser. Syntes det funker kjempefint å gjøre de fleste leksene i helgen. Det er full rulle med SFO, aktiviteter og besøk i ukedagene. Så har vi god tid til å gjøre mye annet i helgene også da. Så blir det ikke så sinnsykt stress i ukene. Mye som skjer ;-)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 jeg synes det var mye lekser første tiden dette året, men nå er det så lite at jeg lurer egentlig. Hun er går ikke på sfo og er superflink til å gjøre lekser rett etter skolen. Det hun trenger hjelp til venter hun med til vi er hjemme. Vi har kun 1 organisert aktivitet og den er på fredager så det går greit sånn sett.
~Maja Mor~ Skrevet 27. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. april 2008 Oy, da er du heldig! Det er virkelig mange lekser her. Og hun hadde aldri (DESVERRE) satt seg ned på egenhånd og gjort leksene. I helgene har jeg også bedre tid til å hjelpe henne.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Vi har jobbet mye med det at lekser skal gjøres. I fjor begynte vi med en sånn motivasjonstavle som henger på kjøkkenet. Hun valgte hvilke oppgaver hun skulle bli bedre på og som da skulle belønnes. Hun fikk 1 sølvstjerne for bl.a. gjøre lekser. Etter så og så mange var det stor premie..... en dag på tusenfryd hehehehehe.... litt småpremier innemellom også da. Fungerte veldig bra her og nå er det blitt en vane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå