Gå til innhold

Selvbruningskrem -noen som vet om dette er farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å få litt farge på beina igjen etter en laaang vinter med mildt sagt bleke bein. Men som de aller fleste skjønnhetsprodukter, består selvbruningskremer stort sett bare av kjemikalier, og solarium er ikke noe alternativ for meg. Noen som vet om jeg trygt kan brune beina mine med krem/skum, eller bør jeg unngå dette? Alt som smøres på huden går jo som kjent omtrent rett i blodet.

Hilsen bleikfisen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det er noe farlig.. har vert inne på tanken eg og.. og få litt farge på mine hvite bein..... og resten av kroppen... er jo hvitt som et spøkelse :)

hilsen spøkelse casper :)

Skrevet

Så her et sted sammen med informasjon om kaffe og cola, at man heller ikke skulle bruke selvbruningskremer fordi mange av de inneholder koffein.

Skrevet

Hmm, du blander ikke med cellulittkrem nå. Den inneholder nemlig koffein. Og man trenger ikke akkurat holde seg helt unna, bare man tenker på det totale inntaket av koffein den dagen.

Men det er helst andre stoffer i sånne kremer som ikke er heldig under graviditet. Prøv å google det

Skrevet

Ne, var både celulittkrem og selvbruningskrem visstnok.

Men for all del, det sies så mye forskjellig overalt at det er jo ikke sikkert det stemmer. Skal se om jeg finner tilbake hvor det var ;)

Skrevet

Hei

Jeg skal til varmere strøk om 1 uke og har tenkt å ta air-brush tanning før jeg reiser. Har nå googlet dette og blitt veldig usikker. Det er ingen som sier at det er farlig, men på den annen side finnes det ingen forskning som sier at at det er uskadelig. Jeg tror nok jeg skal høre med legen min i morgen for å være på den sikre siden.

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/skj_nnhet_og_velv_re/selvbruning_brun_uten_sol

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=512032

http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/livsstil/solarium

Skrevet

Finner ikke tilbake, og gidder ikke bruke allverdens tid på det :P

Men er jo i såfall bare å sørge for at den kremen man bruker ikke inneholder koffein, for er visst bare noen som gjør det.

Skrevet

Det er ikke farlig, det går ikke over i blodbanen.Derimor selvbruningsspray vet man ikke sikkert, pga hva vi puster inn.

Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg er fortsatt i tvil, så inntil videre forblir beina hvite (sukk). Skulle ønske noen kunne teste og dokumentere dette, sånn at vi kan vite sikkert, slik at "kanskje"/"tror"/"tror ikke" er det vi må forholde oss til når det gjelder disse produktene.

Skrevet

Leste på nettet om en jordmor som anbefalte å holde seg unna selvbruning.

Syns det er utrolig kjedelig, er avhengig av det! Hehe.

Dette blir en blek vår............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...