Gå til innhold

Er EW sky den minste og letteste vognen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvis du har erfaring med den er den god som en resievogn, har den god skjerming for sol (ser litt åpen ut)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, EW classic er jo 2 kg lettere.

Skrevet

Vet du hva som ellers er forskjellen mellom dem?

Skrevet

Kjenner ikke hele EW familien, men det er langt fra den letteste vogna i samme klasse på markedet i allefall!

Skrevet

Ja, eller jeg har ikke all peil. men vet litt.

EW sky har medfølgende skikkelig forhjul som snurrer alle veier. Tror også ryggen i sportdelen går lenger bakover enn i den classicen.

Men EW classic er altså 2 kg lettere (det er mye) og kan få kjøpt lite forhjul som svinger alle veier om man vil,

Hva slags vogn skal dere ha? hva skal dere bruke den til?

Hvor stortgammelt er barnet osv?

Skrevet

Forskjellen på ew skyu og classic er:

Sky har svingbart lufhjul som kan låses, full liggestilling (tre innstillinger totalt i ryggen), regulerbart håndtak, frontbøyle. Veier 9 kg.

Classic har fast forhjul, som meg og lille vampyr sier kan man kjøpe ekstra svingbart hjul til den (blir mer som ett trillehjul), den har kun to innstillinger i ryggen og ikke full liggestilling. Usikker på om det er frontbøyle på den, og tror ikke den har regulerbart håndtak. Så er en enklere modell. Veier 7 kg.

Begge blir forholdsvis små sammenlagt, og kan kjøpe reisebag til begge vognene. Da blir den greiere å ha med på fly + mindre sjanse for skader. De er litt åpne, men det er neste alle vogner av den typen. Tror kanskje at den solskjermen til teutoniavognene passer (selges på lilleprinsen.no) ellers kan man kjøpe sånn paraply til. Finnes også uv-nett som tar litt av for solen, men litt større barn nekter kanskje å sitte under der i våken tilstand iallefall...

Har også sett noen solskjermer på e-bay (husker ikke hva de heter) som passer de fleste trehjulinger. Lages i australia husker jeg iallefall...Kanskje søke litt der??

Som sportsvogn er ikke EW den minste oppslått, men den er en av de minste sammenlagt og helt klart en av de letteste. HVis du ikke skal ha en veldig liten reisetrille/paraplytrille, så tror jeg nok denne må være super å feriere med, da har du iallefall en skikkelig sportsvogn med!

Personlig ville jeg gått for sky, liker ikke å trille fast forhjul og foretrekker reg.bart håndtak. Men begge er nok gode vogner, de som har den skryter classic opp i skyene =)

Skrevet

Jeg syns jo regulerbart håndtak trekker ned jeg da. He he. Men akkurat det er jo smak og behag.

Me HI, hva slags vogn er du ute etter egentlig? Det har mye å si om det er en trille til en 1åring eller en vogn til en nyfødt osv?

Skrevet

Jenta er 18 mnd og vi skal ha en vogn til en lang ferie / bilreise. Derfor er det fint at vognen tar liten plass sammenslått, men den kommer til å brukes mye til soving dag og kveld så derfor er komfort også viktig.

Lurte også litt på maclaren trille dersom noen kjenner den ?

Skrevet

Hmmm, denne vognen har jeg kjøpt i helgen. Blir spennende og prøve den. Får den til onsdag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...