minni`79 og gogutten Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Synes gutten min drikker så kjempe lite. Er redd han får i seg for lite væske. Vet man skal sjekke om bleiene er våte, men litt vanskelig å forholde seg til det synes jeg... Gutten vår drikker kun noen få slurker med vann til hvert måltid ( snakk om kun noen få ml) og så får han pupp 4 ganger i døgnet. Ellers er det jo vann i grøten. Høres ikke dette litt lite ut?
hamsterpia Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Mini får pupp når han selv ønsker det, og er faktisk veldig glad i vann. Drikker 1-2 dl vann pr dag. Han har ofte tunge bleier, så jeg regner med at han får i seg nok. Vanskelig å vite hvor mye melk han får i seg da, men det var jo ganske lite vann du får i han i hvertfall.
Snappie Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Hoff... dette er ikke enkelt. Men jeg satser på at lille får i seg det hun skal og hvis hun får for lite så gir hun beskjed. Jeg spurte en legen en gang og hun sa at babyer under 1 år skulle ha 1 dl pr kroppkg. Men det blir da over 1 liter på min og det synes jeg er mye i forhold til det hun drikker. Men hun har det bra og er glad og fornøyd. Og jeg tilbyr henne drikke under måltidene. Hun drikker sikkert ikke mer enn 100 ml MME til hvert måltid= ca 400 ml og så grøt x 2= ca 250 ml . Det blir 650 ml. Og så får hun noen slurker med vann til måltidene. Sikkert ikke mer enn tja... 50ml tilsammen? Da er vi oppe i 700ml. Så er det jo væske i middagen og desserten... Så hun får vel i seg 600-800 ml. Det får være bra. Vi voksne trenger liksom 2-3 liter for dagen. Jeg drikker IKKE så mye. Kanskje 1-1,5 liter pr dag?
yret Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Min drikker nok en drøy dl vann pr dag, pupp 3 ganger og ca 3 dl vann/melk fra grøten. Har ikke inntrykk av at hun får for lite. Regner med at det blir mer vann når sommeren og varmen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå