Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Synd det ikke finnes anonym knapp, haha. Kan man i denne tiden ha orgasme?? Lurer fordi jeg ønsker ikke å ødegge sjangsene mine med å bli gravid
Ann-ch. Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Tror nok bare det er positivt med litt ekstra blodgjennomstrømning i livmoren, så det går nok bra:-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Det er bare sundt det :-) Som det ble skrevet over her så øker det blodgjennomstrømningen i livmoren noe som gir egget bedre sjanse for å feste seg :-)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Min IVF-lege anbefalte null sex tre første uker etter egginnsetting. Vet ikke om han sa det for tull;) - men det var ikke vanskelig å adlyde ordre. Merkelig nok økte min libido av de tablettene jeg tok etter egginnsetting, men jeg var "avholdende".
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 På st.olav ble vi bedt om å leve som normalt, også på dette pungtet ) Som det ble sagt lengre oppe i denne tråden,det bedrer blodgjennom- strømningen i livmor og gir ideelle forhold for egget å feste seg i...
Gjest Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Riksen sier jo at man ikke skal ha samleie fra eggløsningssprøyta er satt og 14 dager frem. Men orgasme kan man jo få på andre måter
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Det er ganske stor forskjell på samleie og orgasme. Samleie skal man ikke ha pga infeksjonsfaren, men som sagt så er orgasme bare bra :-) Vet ikke om det var det som gjorde susen her, men det ødela i alle fall ikke noe ;-)
Børnbøøøøørn 2 barnsmamma :) Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Gud å gud. Har også fått beskjed om å være avholdene til sex frem til resultat av blodprøve. Ingen sa noe om at det er forskjell på samleie og orgasme. Dærsken hvor mange orgasmer jeg har spart meg......
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg er ikke så sikker på at det er greit med orgasmer heller. Orgasmer = Oxytocin = sammentrekning av livmoren. Dette er greit for NORMALE svangerskap, men har alle de som gjennomgår IVF helt normale svangerskap?? Er ikke det i utgangspunktet risikosvangerskap for mange?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Har selv mistet 3 ganger før og hatt 1 negativt IVF samt 1 negativt fryseforsøk og denne gangen som jeg ikke sparte på orgasmene satt den i alle fall...
Brumm Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Har lurt på det samme selv. Vi har ikke turt å ha sex i denne tiden under de tidligere forsøkene. Har hatt flere orgasmer og vi har tenkt at det kan jo være bra. Men denne gangen tør jeg ikke... Har jo selvfølgelig veldig lyst...men får vente litt til:o)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 30. april 2008 #12 Skrevet 30. april 2008 Hei bjørnen! Ja, dette er nok veldig individuelt, og et enkelt fasitsvar finnes nok ikke. Det eneste jeg vet er at en ikke skal amme 3 måneder før et IVF forsøk, og ikke ha sex ca 3 uker etter egginnsetting. Den fellesnevneren jeg finner for amming og orgasmer er oxytocin, men jeg vet ikke om restriksjonene har noe med dette å gjøre. For såkalt NORMALE SVANGERSKAP HAR DET INGENTING Å SI (sex/amming): "Oxytocin er et hormon som er med på å styre en rekke nødvendige prosesser i kroppen. For pattedyr med to X-kromosomer er det med på å sette i gang sammentrekninger i livmoren ved fødsel, og det er det hormonet som får de glatte muskelcellene i brystene til å trekke seg sammen sånn at melk kommer ut ved amming. - Men det kan også ha andre oppgaver, og noen kaller det et velværehormon. Hos dyr har oxytocin betydning for partnerdannelse og bindingen mellom mor og avkom. Vi vet mindre om rollen hos mennesket, men det spiller trolig en rolle også under seksuelt forspill, og for kvinners orgasme, sier Gundersen. Det er en vanlig oppfatning at amming kan utløse en abort, noe som under et normalt svangerskap ikke stemmer. Det er riktig at ammingen utløser hormonet oxytocin, som får livmoren til å trekke seg sammen. At livmoren trekker seg sammen (en har kynnere) er helt normalt, og er kroppens måte å forberede fødselen på. Liknende sammentrekninger finner for eksempel sted under et samleie, og dette er jo noe de fleste fortsetter med helt frem til fødselen." http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=181
barbalala Skrevet 30. april 2008 #13 Skrevet 30. april 2008 Takk for innspill. Dette sa sykehuset ikke noe om til oss!? Må innrømme at lysten er svekket nå pga hormonene og progestan-pillene, så det har ikke vært så aktuelt å hoppe til køys i rugeperioden... Men greit å vite at det er lurt å la være! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå