Gå til innhold

Dere som ammer og er gravide ...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer sønnen min på 7,5 måned og har blitt gravid igjen. Er ca 8 uker på vei.. Den siste uka synes jeg at melkeproduksjonen har blitt betydelig mindre. Det har alltid holdt å gi han bare den ene puppen, men nå må jeg gi begge og han er fortsatt sulten. Merker selv at puppene er tomme også, er liksom ikke noe der.. Er det noe som skjer fordi jeg har blitt gravid? er det noe jeg kan gjøre for å øke produksjonen igjen? jeg har prøvd å amme han veldig mye, men det hjelper ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg VET dette her, men har lest andre steder at noen merker at de, sånn over natten, får mindre melk. Og tester så positivt på graviditetstest. Men om det tar seg opp igjen vet jeg ingenting om;) Mange som tandem-ammer då, så det øker vel på etterhvert=) Heldig du som er blitt gravid igjen mens du ammer. Vi prøver på det samme, men ser ut til at ammingen må kuttes helt ut her i huset før det skjer noe. Sønnen min er jo 1 år snart, så det gjør ikke noe sånn sett, men kunne tenkt meg å amme litt til egentlig=S

Skrevet

Ja, hvis man tandem ammer må det vel nesten øke på .. Skrev samme innlegget inne på dib, og der fikk jeg et svar om at det kan være hormonene som gjør det. Og at det er viktig med nok mat og drikke. Ganske slitsomt for kroppen å gi næring til baby i magen, baby utenfor magen og meg selv.. så kan nok være noe i det!

Hehe, jeg ble gravid mens jeg fullammet, gikk på cerazette + at vi har hatt sex kanskje 3 ganger siden nyttår. Så jeg må være mest fruktbar i hele verden. du kan gjerne få litt fruktbarhet av meg om du vil bli gravid mens du ammer? :P

Det er jo litt koselig med den ammingen da, så skjønner godt at du vil amme litt til ...

Lykke til da, håper prøvingen lykkes snart :)

Skrevet

Ja takk til litt fruktbarhet;) Hadde trodde jeg skulle bli gravid ganske fort jeg altså! Trengte ikke mye prøving med første mann akkurat;) Men vi får smøre oss med tålmodighet, og så krysser vi fingrene for en januarbaby=D

 

Lykke til med graviditet og amming=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...