Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med oss som ikke har noen barnefar med i bildet? Har vi "lov" til å feste i det hele tatt?

I flere av svarene i den andre tråden ble det nevnt at så lenge barnet var hos far, så var det helt greit å gå ut, men flere synes det er for drøyt om man er nødt til å ta seg fri.

Hver gang jeg skal noe så er jeg nødt til å ta meg fri. har ingen barnefar som stiller opp. Jeg har til nå hatt barnevakt ca annen hver helg (en kveld) fordi da jobber jeg. Går kanskje ut en gang i mnd utenom dette. Men da legger jeg lille før jeg går, og barnevakten (fast barnevakt hver gang) sitter hjemme hos meg.

Jeg er sliten, og nå skal jeg begynne å ha fri en kveld i uka. Så da vil to kvelder gå til jobb, og så har jeg to kvelder til å gjøre som jeg vil.

Er dette for galt mener dere? Må jo TA meg fri hver gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ditt tilfelle blir det ikke for drøyt..

Når det kalles for drøyt er det fordi en person som har fri pga at barnet er hos far, likevel tar seg fri utenom, det er jo litt drøyt når man faktisk har fri annenhver helg.

At du må ta deg fri for å kunne gjøre noe er ikke drøyt, alle har i behov for fri innimellom:)

Skrevet

Hei du, neida, fri har du lov å ha, eg har en barnefar som stiller opp kanskje en gang i mnd, er sjelden eg tar meg fri utenom det, for eg veit aldri når han skal stille opp, og vil ikkje ha dårlig samvittighet for at eg ikkje er med ho to helger på rad, som visst at eg går ut ei helg, og neste helg finner han det for godt at han vil ha ho.

Men kjenner at en trenger de få dagene i mnd en får, vi er mennesker vi og, med ett liv vi skal leve, tenk visst vi hadde sitte låst inne heile tida, da ville vi ikkje hatt det noke bra, og heller ikkje ungen, fordi dei lever etter oss, og er sensitive for vårt humør.

Du høres jo ut som du har en bra ordning med fast barnevakt :) Ingenting bedre enn det!

Men er helt enig i at om det ikkje er noke superspesiellt, og en har en ordning med annakvar helg, så bør en ikkje gå ut utenom det! :)

Skrevet

jeg har det akkurat som deg HI. bf vil ikke ha kontakt og hvis jeg ikek skulle hatt barnevakt innimellom tror jeg faktisk at jeg ikke hadde taklet hverdagen. jeg elsker snuppa mi, men for at jeg skal kunne fungere bra sammen med henne og ha overskudd til å gjøre alt som skal gjøres må jeg faktisk ha tid for bare meg selv innimellom også.

jeg har ikke fast barnevakt men heldigvis flere som stiller opp i ny og ne. så kjør på! syns det er bra om du får til en frikveld i uka jeg:)

Skrevet

tanken er vel at de som har en BF som stiller opp til "vanlig samvær" har nok fri som det er. (?)

Skrevet

Hei, jeg har ikke lest den andre samtalen men synes at du har full rett på et liv du også selv om du har barn. Jeg er sikker på at du er en flott mor, og med noe tid til deg selv vil du få mer energi og glede til å ta deg av barnet. Selv har jeg bf, og fri annen hver helg. Utover det prioriterer jeg tiden med tulla. Men skjer det noe spesielt i ny og ned på min helg får hun være hos mormor som hun er sterkest knyttet til utenom meg. Jeg vet de stor koser seg og hun har like stor glede av å være hos mormor som hun forguder. Dette skjer på ettermiddagen og jeg henter henne formiddag etter søvnen hennes. Og kun ved spesielle anledninger som eks dobbel bursdags feiring av venninner eller rundt tall. Unn deg den lille fri heten du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...