Gå til innhold

NICE-området!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I juni reiser vi 1 mnd til Rivieraen.

Vi skal bo 2 uker i hhv. Fayence og St. Maxime.

Vi skal ha med jenta vår som da er 9 1/2 mnd.

Til dere som har vært der:

- Behøver jeg ta med bleier hjemmefra for hele oppholdet?

- Hva med badebleier for bading i basseng? Brukes dette i Syden egentlig? Har aldri tenkt over det før.

- Vi leier babyseng på hotellene, men behøver vi myggnetting? Kommer jo til å sove med vinduene oppe sannsynligvis, men det er vel ikke så mye mer mygg der enn her?

- Jenta vår kan ikke gå, men skal vi allikevel kjøpe sandaler til henne? Eller er det helt unødvendig?

Kanskje mange dumme spørsmål, men siden det er første tur til utlandet med snuppa så blir en jo litt nervøs... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har vært på rivieraen to ganger. Det er flott og fint og DYRT. Morsomt å se på alle rikingene m store fine båter osv. Men det er et sted for alle, og vi likte oss veldig godt. Hotellene har imidlertid litt dårligere standard i vanlig prisklasse. Skal man bo fint så koster det... Men vi var i Cannes og Nice, det er vel de dyreste byene!

Pampers har de overalt. Ikke drass med dere mere bleier enn til de første dagene.

Badebleier vet jeg ikke hvor de har, men dere kan vel like gjerne ha en liten badedrakt eller badebukse (med fare for å måtte vaske den.) Badebleiene blir tunge og saggete, men lettvint og helt ok.

Vi brukte ikke myggnetting, og jeg tenkt ikke spesielt over om det var mygg der.

Sandaler bestemmer dere selv. Vi kjøpte sandaler til minste snuppa da hun var 1 år slik at hun hadde sandaler første sommeren. Dere kan jo ev. kjøpe de i frankrike?

Det er ingen problem å reise med barn, så lenge man ikke drar de med på lange shoppingturer el.l så koser de seg! God tur!

Skrevet

Tusen takk for svar. Når jeg leser svarene dine så ser jeg jo at spørsmålene mine er ganske banale. * flaut!*

Men men, er jo litt nervøs for utenlandstur med prinsessa vet du... ;)

Jeg skal begynne å bruke pampers her hjemme så jeg "venner" henne til det og kjøpe noen søte små rosa badebukser! :)

Skrevet

Ang bleier og mat osv. ....Jeg skjønner ikke hvorfor mange norske mødre tar med seg f.eks bleier når de skal på ferie til Frankrike. Det bor over 60 millioner mennesker der! Det er klart de har alt et barn trenger. Skjerp dere, he he.

Skrevet

Enig med sistemann her. Hvis man skal til et sivilisert land trenger man verken å ha med bleier eller barnemat hjemmefra. Men det er alltid lurt å ha med til et par dager så man slipper å lete etter butikk med en gang flyet har landet.

Og det er ofte lurt å ha med en pakke grøt fra Norge. I mange land er barnegrøten tilsatt veldig mye sukker. I spania sleit vi med å finne grøt som kunne blandes med vann - vi fant bare grøt som skulle blandes med morsmelkerstatning, og det er jo så mye mer tungvindt.

Husk for all del parasoll til barnevogna, solhatt, solbriller og barnesolkrem.

Skrevet

HALLO! Er jo ikke helt tykk i hodet heller.....

..."husk for all del parasoll, solhatt, solbriller og solkrem....."

Det tenkte jeg ikke på det hele tatt ;)

Grunnen til jeg spør om bleier er fordi jeg har en stor jente og jeg vet at i sør-Europa er barna gjerne mindre enn her - derav små bleier!

Jeg vil jo bare det beste for jenta mi og at hun ikke skal bli "stressa" av miljøforandringer. Derfor er det jo best med bl.a mat hun er vant til. Derfor kommer jeg nok til å dra med meg både HIPP, grøt og noen middagsglass.

Skrevet

Tror det er mødrene som blir stresset av å ikke finne akkurat den samme matglasset som hjemme i Norge. I Frankrike har de større utvalg av barnemat, og med flere forskjellige grønnsaker. Litt sunnere utvalg egentlig. Og hvis mini får bittelitt mer sukker enn vanlig så gjør vel ikke det noe når det bare er noen uker. I Frankrike får de det hele året uten at det gjør noe som helst.

Bleiene er ikke mindre heller... 10 kg i Norge er det samme som 10 kg i Frankrike, hehe :-)

Skrevet

Hei igjen!

Ikke ta deg nær av slike usaklige kommentarer... Men folk skriver jo alt mulig rart her! Jeg svarte deg ihvertfall på en saklig måte!

Ville bare kommentere det med mat. Er enig i at det kan være greit å ta med grøt hjemmefra hvis dere bruker det, for den i frankrike er veldig søt (ihvertfall når vi var der i 2004, men det kan jo ha skjedd endringer.) Yoghurten var også ekstremt søt, det var som å spise dessert. Men dere velger jo selv hva dere kjøper og spiser av mat der!

Middagsmaten på glass syntes jeg var helt grei selv om den var litt annerledes. Snuppa vår spiste den ihvertfall! Smakfull, sikkert litt mere salt i den, men litt må man jo tåle...

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...