Gå til innhold

Enda et syte innlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få det ut et eller annet sted. Jeg føler meg helt utmattet, jeg klager ikke til familie og venner, sier at alt går bare bra. Mannen min har jobbet dobbelt siden januar og skal gjøre det fram til september. Det var ikke planlagt. Hjemme er jeg med to små som sover dårlig om nettene og våkner tidlig, gravid, husarbeid. Magen er stor, bekkenet verker så husarbeidet blir et ork de få ¨gangene jeg klarer å ta det. Når ikke ungene våkner er jeg våken pga at jeg må tisse, aktiv krabat i magen, ligger vondt. Så det ser ikke ut her. Jeg er irritabel, sliten og har konstant klump i halsen. Jeg skulle ønske mannen min hadde litt tid og energi til oss. Finne på noe, hjelpe meg litt med ungene, matlaging og husarbeid. Jeg er så sliten nå, føler meg som et tomt skall. Jeg har så dårlig samvittighet for ungene som får lite oppmerksomhet. Prøver å late som ingenting, men de merker at mamma er helt fraværende. Skulle ønske mannen min kunne ta seg fri noen dager, bare for å hjelpe meg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en dagmamma, evt barnehageplass til de to eldste så du får et lite pusterom midt på dagen, mannen min jobber også dobbelt for tiden og jeg hadde ikke klart det uten barnehageplass til eldste, har bare babyen hjemme midt på dagen... Er du helt tom tar mannen din et par dager med syk-barnepasser, han har 10 dager i året han kan bruke til det. Så kan du sove, slappe av eller gå en tur, mens han tar seg av de to eldste. Det blir ikke bedre før du har fått hvilt deg litt, så dette må du bare ta tak i, det går ikke over av seg selv...

Reis på besøk til dine eller hans foreldre og få bestemor til å ta de eldste på picnic i parken, gå og mate endene eller noe annet mens du slanger deg på sofaen. Ingen skam å trenge litt hjelp av og til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...