Gå til innhold

Kan storebror være med på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen til å passe han den dagen.. utenom pappan da,men han vil jo såklart være med han å...

Noen som vet?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste sykehus er vel åpne for at søsken er med, selv om de fleste fraråder det.

I de fleste tilfeller vil det jo gå bra. Men man skal kanskje ikke helt glemme at der fins unntak - og at dette tross alt er en medisinsk undersøkelse.. Før dere bestemmer dere bør dere kanskje tenke gjennom om det er så lurt - i tilfelle dere skulle oppleve "worst case senario"? Hva om dere er en av de få som opplever at det er noe legene ikke klarer å avdekke/er usikre på, eller om de ser noe som ikke er som det skal med fosteret....? Hvordan vil dette da oppleves av storebror, vil dere klare å skjerme ham for deres egne reaksjoner?

Har bekjente som har vært i denne situasjonen, og jeg hadde selv ut i fra det de opplevde valgt bort søsken på en slik kontroll.. Samtidig som jeg heller ikke hadde villet gå alene av samme grunn, å ha noen å støtte seg til.. Er der absolutt ingen andre dere kjenner som kan passe ham den lille stunden ultralyden pågår?

Skrevet

Vi skal ha storesøster med. Hun vil bare være 14-15 mnd da så hun kommer ikke til å ha noe utbytte av det.Men vi ser ikke noe poeng i å ha barnevakt for den snaue halvtimen det tar. Og hun er veldig rolig av seg så hun kommer garantert til å sitte rolig på fanget til pappan. Selvfølgelig kan de oppdage noe galt på undersøkelsen, men stort sett er tross alt alt helt normalt. Vi tar utgangspunkt i at alt er normalt helt til det ev skulle vise seg at det ikke er det. Tross alt bare en liten prosentandel som ikke er normalt friske.VI er selvfølgelig fullt klar over at det kan skje oss også - men kan ikke gå og bkymre oss konstant for det.

Om storebror er av den aktive og utålmodige typen hadde jeg nok vært skeptisk til å ta ham med - for det vil jo bare virke forstyrrende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...