Gå til innhold

Sleipt av Black Design ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsket oss gavekort fra Black Design og fikk på 300 kr til jul.

Skulle bruke det nå i dag og kjøpte for 334,-

Kjøpte 6 ting og la fram stemplingskortet for å få den rabatten.

Men neida, det fikk jeg ikke for den som hadde kjøpt gavekortet hadde fått tilbud om å få stempel i sitt kort.

Altså så hadde hun da fått 1 stempel, mens vi kunne fått 6 stempel i vårt.

Der sparte de 5 stempel gitt.

Jeg syntes at stempelet skal gis når en kjøper tingene, ikke gavekortet. Det blir helt feil i mine øyne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm høres jo helt snålt ut. Hvordan vet de at hun fikk stempel?

Skrevet

Akkurat. Jeg spurte om det og da sa hun bare at sånn var det. De som kjøpte gavekort fikk tilbud om det, og da fikk ikke de som brukte gavekortet.

Skrevet

Får man stempel per ting da? Er det ikke sånn ett stempel per kjøp over 200,. eller noe slikt?

Skrevet

Er det det det er ja... uff, kom på at det var ett stempel for hver ting jeg. Beklager.

Men likevel fikk ikke det stempelet likevel jeg da.

Skrevet

Jeg syns det er riktig slik de gjør det.

Tenk deg at de kjøpte varer der i gave til dere istedet for gavekort. Er jo kjøperen/giveren som har fått stemplet da også.

Man kjøper et gavekort på lik linje som man kjøper en vare...

Skrevet

Men en kjøper jo gavekortet :-)

Er vel ikke forskjell på å kjøpe en lysestake og å kjøpe et gavekort? Sånn fra et kjøpsmessig ståsted.

Skrevet

Du hadde jo ikke fått stempel hvis du byttet den varen i en annen vare heller...

Skrevet

Ja det hørtes jo fornuftig ut. Tror aldri jeg har handlet annet enn bleier og fått stempel heheheh

Skrevet

Nei... skjønner jo det... men om jeg hadde fått pengene i stedenfor gavekortet og så kjøpt der så hadde jo jeg som kjøper "varene" deres fått stempelet.

Skrevet

Ja, men da hadde du jo fått penger som du kunne brukt akkurat hvor du ville.

Med penger kan man kjøpe varer eller gavekort. Med gavekort kan man bytte til seg varer på et bestemt sted. Gavekort = varer, ikke penger.

Den som kjøper får stempel.

Du bare plukker ut det som giveren allerede har kjøpt.

Skrevet

er jo de som kjøpte gavekortet som betalte, så da synes jeg det er rett de får stemmel og ikke de som skal bruke gavekortet..

Skrevet

Det er greit å huske på at dette bonussystemet er et EKSTRA-tilbud til kunden, og ikke noe man har KRAV på i utgangspunktet. :-)

Det er den som betaler som får stempelet, dvs at den som kjøper gavekortet får det. Der er det rett og slett ingen tvil - den som betaler penger, får stempelet. Du har fått gavekort, og "tar ut" varer som noen har betalt.

Jeg har selv drevet butikk med dette systemet, og har de utroligste historier rundt bonussystemer. Det er helt utrolig hvor mange forskjellige måter disse tolkes på, selv om systemet i utgangspunktet er veldig enkelt. :-)

Skrevet

Nei, syns ikke det var sleipt av Black Design, syns heller du var "sleip" som ville ha både gavekortet og stempler i bonuskortet.

Skrevet

Kan dessverre ikke si meg enig med deg her. Det er jo rett og rimelig at den som kjøper får stempelet. Du bytter jo bare...

Gjest irismor
Skrevet

Vi kjøpte gavekort til søstra til samboeren. Kjøpte gavekort på 500.- og vi fikk da 2 stempler i vårt kort. Gi meg en god grunn til hvorfor den som betaler for gavekortet ikke skulle fått stemplene. Gavekortet er jo en gave til mottakeren ikke en utgift, det er det jo giveren som har. derfor er det bare rett og rimelig at den som kjøper gavekortet skal ha stemplene.

Skrevet

Selvsagt er det den som kjøper gavekortet som får stempel! Du har jo ikke kjøpt noe der, annet enn for 34,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...