Gå til innhold

"Står" deres babyer på 3-4mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som gutten vår har null kraft i bena når vi prøver at han skal stå. Han knekker liksom sammen i bena. Er det noe jeg bør beskymre meg for? Hvordan er deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jenta på 3 mnd står ikke. Hun sparker litt fra når hun ligger på skrå oppover magen min, men det er ikke mye motstand i beina nei.. Om jeg har forstått det riktig, finner barnet selv ut av motorikk og utviklingen kan variere mye fra barn til barn, med andre ord: det er er bredt spekter for hva som er normalt..

F.eks; broren min gikk når han var 8,5 mnd, søstern satt godt på rompa til hun var 15 mnd.. Begge heelt normale;)

Men om du virkelig er bekymret, snakk med hs og få time hos fysioterapaut.

Skrevet

Gutten min på 4 mnd har "stått" siden han var tre. Han tar i og reiser seg opp i stående stilling når vi folder hjan i armene. Men HS har sagt at han er veldig muskuløs i bena til å være så liten.

Skrevet

Mine to eldste gjorde det, de reiste seg opp i stående selv da de var 7-7,5 mnd...

Men minste gjorde ikke det, hun var ganske stor da hun satte bena stivt under seg og sto på fanget, sikkert drøye halvåret.

Begge deler er normalt... De utvikler seg i forskjellig tempo disse små.

Skrevet

alle mine barn har "stått" da de var så små:)

men har sett babyer som ikke gjør det å, blir helt normale barn de å,hehe..

Skrevet

Ja.. min har vært stiv i bena siden han var bare noen uker gammel..

Nå er han 3 mndr og drar seg opp i stående hvis vi holder armene..

Elsker å hoppe i fanget også da.. :)

Men som hun over meg skriver.. HAr sett barn som ikke gjør det også, og som utvikler seg heeelt normalt..

Skrevet

jenta mi er 4mnd, og hun står ikke. virker ikke som om hun kommer til å gjøre det med det første heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...