april termin Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Hei Er det neon som har født før, sm har erfaring med å massere/gni brystvorter før fødsel...for å herde brystene til forberedelse av amming? Førstegangsfødende med termin om en halvtime faktiskl...:-)
Puumi Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 mamma har anbefalt meg dette, man burde visstnok begynne med dette noen mnd før fødsel... man kan bli veldig sår. Lykke til ser du har term
april termin Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 takk for svar, får se om jeg begynner med det da...kanskje bedre sent enn aldri... Kan jo være jeg får provosert fram noen rier...hehe gikk jo på termin for en halvtime siden
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Men altså..vil ikke dett bidra til at produksjonen av råmelk øker? For det vil jeg absolutt ikke. Kjipt å gå rundt å lekke mer enn absolutt nødvendig..hehe..men samtidig grur jeg meg til amming...vanskelig skal det være
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 jo, produksjonen av råmelk økes, jeg begynte med forrige svangerskap den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, og hold på til mnd 7,5. Da måtte jeg slutte grunnet kynnere og slikt. Men var ALDRI sår når jeg ammet, syns det var helt fantastisk! Det kommer jeg til å gjøre denne gangen også Men det er desverre ikke vits å begynne i dag om du feks føder om 2 dager desverre:(
Mrs. Bouquet Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Herding av brystvorter er gammel lærdom, det anbefales ikke lengre av helsepersonell som driver innen denne type omsorg. Typisk foreldregenerasjonen vår å anbefale det.
Promp Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Hei kanskje litt sent nå...eller har du ikke født enda? Du, jeg begynte med dette når jeg var 5-6 mnd på vei med nr 1. Jeg bruker en hampvott i dusjen hver dag for å øke blodsirkulasjonen. Kjempedeilig! Når jeg var 5-6 mnd på vei begynte jeg såvidt å herde brystvortene med denne hampvotten. Jeg fikk ikke noe råmelk før bebissen var ute. Men en annen ting som er essensielt er ALBUESKJELL!!! Kjøp deg dette og legg det på med en gang du merker du blir sår!!! Lykke til!
Sjokoladefrik Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Det aller aller viktigste for å unngå såre brystvorter er å lære seg riktig ammeteknikk! Før jeg fikk førstemann leste jeg masse om amming, og følte jeg klarte det fint helt fra starten. Og jeg var ikke sår en eneste gang! Men er jo forskjell på hvor flink barna er til å ta puppen også da, var vel heldig med lillegutt. Også viktig å holde puppene tørre mellom amming. Jeg gikk med puppene ute og lufttørket etter amming, brukte ammeinnlegg av ull innerst, og engangs utenpå der igjen så genseren ikke ble våt mellom ammingene. Skifte disse ofte! Finn deg en god stol og ha god støtte når du ammer, og ungen må for all del ikke henge i puppen. Men finn deg en bok om dette, og les og les. Fin ting å bruke disse siste dagene på! Lykke til med både fødsel og amming!
Mamman til Ovedie Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg er svært plaget allerede ( i 19 uke) med såre brystvorter, spesielt hvis jeg er ute.. Skal ikke mere enn 10 minutter til ute i frisk luft selv om solen skinner før det er sårt og vondt. Tenkte jeg skulle prøve slike ammeinnlegg i ull og se om det kanskje fungerer og isolerer litt bedre. Vil jo heller ikke ha noe brystbetennelse i svangerskapet.. Men hvor får man kjøpt disse?? Har vært innom mange plasser men de har bare disse vanlige engangsinnleggene :-( Er det feil sesong siden det liksom er vår nå kanskje..
april termin Skrevet 27. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. april 2008 Her var det jo mye nyttig informasjon..... Du får tak i ull amme innlegg på nøste barn.. det ligger på sagene i Oslo...elllers får du bestillt det Rror også at det viktigste er å lese en del omm amming...og være innstillt på at det vil koste litt i starten...og være litt vondt. Tror mange leser om fødsel, og ikke om tiden etterpå...tror det er viktig å investere litt i det som skal skje etter fødselen...
citten Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Sært, så vidt jeg husker fra forrige svangerskap så ble det ikke anbefalt å herde brystvortene fordi de lettere sprakk da *humre* Jaja, herda ikke da og gikk greit det. Men jeg drev med mye lufttørking og smurte morsmelk på brystvortene. Anyway, man trenger ikke å herde med mindre man virkelig vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå